دادستان جنایات جنگی دادگاه نورنبرگ اعلام کرد به شهادت رساندن سردار سلیمانی نقض آشکار قوانین ملی و بین‌المللی است

۲۷ دی ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۵ کد : ۱۹۸۸۹۱۱ سرخط اخبار

دادستان جنایات جنگی دادگاه نورنبرگ در یادداشتی اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی را تخطی آشکار از قوانین ملی و بین‌المللی تلقی کرد.

به گزارش ایسنا، بنجامین فرنز وکیل آمریکایی و دادستان جنایات جنگی دادگاه نورنبرگ در یادداشتی که روزنامه نیویورک‌تایمز آن را منتشر کرده است، درباره اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی نوشت: دولت[آمریکا] اخیرا اعلام کرد که به دستور رئیس جمهور آمریکا، فرمانده نظامی کشوری را که با آن درگیر جنگ نبوده‌ایم، «از میان برده است»(که در حقیقت به معنای این است که «به قتل رسانده است»). به عنوان یک فارغ‌التحصیل از دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد، که به طور گسترده درباره این موضوع نوشته است، من این اقدام غیراخلاقی را یک تخطی آشکار از قوانین ملی و بین‌المللی می‌دانم.

مردم حق دارند که که واقعیت را بدانند. منشور سازمان ملل، دادگاه جنایی بین‌المللی و دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه، همگی‌ در حال دور زده شدن هستند. در این دنیای سایبری، افراد جوان در هر جایی در معرض خطری مهلک هستند، مگر این که ما نیت و ذهنیت کسانی را که جنگ را به قانون ترجیح می‌دهند، تغییر دهیم.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع آمریکا روز ۱۳ دی ماه اعلام کرد که به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا،  در حمله‌ای پهادی به سردار قاسم سلیمانی در بغداد او را به شهادت رسانده است.

سپاه پاسداران ایران در پی این اقدام آمریکا، عملیاتی انتقام‌جویانه را علیه پایگاه نظامی این کشور در عین‌الاسد عراق انجام داد.

انتهای پیام


( ۴ )

نظر شما :