گزارش تکمیلی:

بازتاب شهادت سردار سلیمانی در رسانه های جهان

۱۳ دی ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۸ کد : ۱۹۸۸۵۹۶ اخبار اصلی خاورمیانه
سید حسن نصرالله نیز در واکنش به این اقدام عنوان کرد: مسیر رسیدن به اهداف سردار سلیمانی را کامل می‌کنیم. دبیرکل گروه مقاومتی «حزب الله» لبنان در واکنش به خبر شهادت «سردار قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جریان تجاوز آشکار ارتش تروریستی آمریکا به فرودگاه بغداد، گفت «حزب الله پرچم سردار سلیمانی را در همه جبهه‌ها برافراشته نگه می‌دارد.» سید حسن نصرالله تاکید کرد که: «این برادر و فرمانده بزرگ به نهایت آرزویش که همان شهادت بود، رسید و من به وی به دلیل شهادتشان غبطه می‌خورم.»
بازتاب شهادت سردار سلیمانی در رسانه های جهان

دیپلماسی ایرانی - با شهادت سردار سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده پرافتخار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رسانه‎های جهان از همان لحظات اولیه این واقعه تلخ به بازتاب این موضوع پرداخته ند. در این رابطه و بر اساس گزارش خبرگزاری میزان سید عبدالملک الحوثی شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفت. «سید عبدالملک الحوثی» و «محمد البخیتی» رهبر و عضو دفتر سیاسی جنبش «انصارالله» یمن شهادت «سردار قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» را تسلیت گفتند.

سید حسن نصرالله نیز در واکنش به این اقدام عنوان کرد: مسیر رسیدن به اهداف سردار سلیمانی را کامل می‌کنیم. دبیرکل گروه مقاومتی «حزب الله» لبنان در واکنش به خبر شهادت «سردار قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جریان تجاوز آشکار ارتش تروریستی آمریکا به فرودگاه بغداد، گفت «حزب الله پرچم سردار سلیمانی را در همه جبهه‌ها برافراشته نگه می‌دارد.» سید حسن نصرالله تاکید کرد که: «این برادر و فرمانده بزرگ به نهایت آرزویش که همان شهادت بود، رسید و من به وی به دلیل شهادتشان غبطه می‌خورم.»

دبیرکل حزب الله لبنان می‎افزاید «به برکت این خون‌های پاک، پیروزی‌های محور مقاومت افزایش می‌یابد و انشالله قاتلان آمریکایی نمی‌توانند اهداف و جنایت‌های خود را محقق کنند.» وی در بخش دیگری تاکید کرد «ما مسیر رسیدن به اهداف سردار سلیمانی را کامل می‌کنیم و پرچم او را در همه جبهه‌ها حمل خواهیم کرد.»سید مقاومت تصریح کرد «قصاص عادلانه برای قاتلان سردار سلیمانی، مسئولیت همه مبارزان مقاومتی در سراسر جهان خواهد بود.»
پیرو این واکنش ها عادل عبدالمهد، نخست وزیر، رئیس کابینه پیشبرد امور عراق، در واکنش به شهادت سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس»، معاون فرمانده گروه مقاومتی «حشدالشعبی»، خواستار جلسه اضطراری پارلمان این کشور شد. «عبدالمهدی» می‎گوید: «ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، ناقض توافقنامه آمریکا و عراق مبنی بر حضور نیروهای این کشور در خاک ما است.» وی افزود: «ترور یک فرمانده نظامی دارای منصب رسمی عراقی را باید به عنوان حمله به عراق در نظر گرفت.» رئیس کابینه پیشبرد امور در عراق ضمن محکوم کردن ترور سردار سلیمانی و المهندس، پارلمان عراق را برای تشکیل جلسه اضطراری فراخواند.
 
در ادامه واکنش مقمات عراقی "سید عمار حکیم» و «مقتدا صدر» ترور سردار سلیمانی از سوی آمریکا را محکوم کردند؛ رئیس جریان حکمت ملی و رئیس جریان صدر عراق با انتشار بیانیه‌ای ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، اقدام آمریکا را در بغداد محکوم کردند.

این واکنش ها فقط محدود به منطقه نبوده است. در این خصوص وزارت خارجه چین نیز در پی شهادت «سردار قاسم سلیمانی» بیانیه ای صادر کرد. در این راستا وزارت خارجه چین در واکنش به خبر شهادت سردار قاسم سلیمانی با انتشار بیانیه‌ای خواستار حفظ ثبات در منطقه غرب آسیا شد.

روسیه هم در واکنش به شهادت سردار قاسم سلیمانی عنوان کرد؛ «انتقام ایران چندان دور نخواهد بود» روسیه در نخستین واکنش به خبر شهادت سردار سلیمانی در عملیات ارتش تروریستی آمریکا در عراق، نسبت به پیامدهای این موضوع برای واشنگتن هشدار داد.

اما در واکنش حشدالشعبی و جنبش نجباء به این جنایت آمریکایی ها چنینی آمده است: آمریکا از حماقتش پشیمان می‎شود. سازمان حشد الشعبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مراسم تشییع شهدای حمله آمریکا به بغداد روز شنبه برگزار خواهد شد.

یکی از ارکان اصلی اخبار شبکه‌ها در پی شهادت سردار سلیمانی به بیم آمریکا و اسراییل از انتقام جمهوری اسلامی باز می گردد. در این رابطه ارتش رژیم صهیونیستی از بیم واکنش ایران در بالاترین سطح هشدار قرار گرفت. گزارش‌ها از صدور بالاترین سطح هشدار برای ارتش رژیم صهیونیستی از بیم واکنش ایران خبر می‌دهند. در ادامه شخصیت‎های مختلف سیاسی در آمریکا در واکنش به شهادت سردار سلیمانی، دولت «دونالد ترامپ» را مورد انتقاد قرار داده‌ و تاکید کردند این اقدام نتیجه معکوس در پی خواهد داشت. تدابیر امنیتی در پی شهادت سردار سلیمانی و شماری از رزمندگان حشدالشعبی در محدوده اطراف سفارت آمریکا در بغداد و مسیرهای منتهی به آن تشدید شد. بنابر گزارش‎ها پل معلق منتهی به سفارت آمریکا مسدود شده است.


( ۳۷۵ )

نظر شما :

حجت ازقزوین ۱۳ دی ۱۳۹۸ | ۱۵:۵۶
مرگ بر امریکا مرگ بر اسرایل مرگ بر السعود دنیا بداند انتقام خون سردار سلیمانی را خواهیم گرفت شهادتش انقلابی در دل ازادی خواهان بپا کرده به زودی کاخ سفید را به لرزه در خواهد آورد
افخمی ۱۳ دی ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۹
آقایان تصمیم گیر،محکومیت ها وابراز همدردی فلان کسک داروی درد مانیست،علاوه بر سربازان آمریکایی هزاران آمریکایی دیگر با کت وکراوات در ابوظبی،قطر،بحرین،دبی،..در رفت وآمد بوده که طعمه ای آسان در دست ما می باشند.آیا تصمیم گیران ما متوجه نشده اند که این شیخک نشین ها فقط یک اسم جعلی در نقشه هستند ودر اصل منافعی که آمریکا در این شهرها دارد خیلی خیلی بیشتر از بعضی از ایالت های آمریکایی از نظر تجاری ومالی برایشان ارزش دارد؟ اینها را باید گرفت همانند سومالی ها در دهه نود به دو تا ماشین وصل کرده واز وسط نصف شان کرد وبه نام گروه های جعلی دراینترنت برای تماشا قرارداد.به خدا قسم از زمان شنیدن این خبر چنان کلافه هستم که فقط باناباوری به درودیوار نگاه میکنم ومطمئنا هموطنان زیادی حال وهوای بنده را دارندومنتظر تصمیمی میباشندواگر نه علنی به خاطر مصلحت ولی ضمنی ودرلفافه به ما دلگرمی دهند که خون مقدس این شهید مظلوم گریبانشان را میگیردآقایان متوجه باشید که دشمن به نماد ملی ما توهین کرد.ملتی که به نماد موهومی خود چون رستم ویا آرش آن همه داد سخن در ادبیات وهنر می دهد مطمئنا سلامت و امنیت خود را مدیون خون این نماد واقعی میداند.آقایان ما تحقیر شدیم واین درد جز با تحقیر دشمن التیام نمی پذیرد .با هزاران درود وسلام به عزیز از دست رفته مان از برلین.
افخمی ۱۳ دی ۱۳۹۸ | ۱۷:۵۰
تجمع اینهمه رده های بالای نظامی وامنیتی در یک محل ؟ ما باید جواب فوری بدهیم یا اینکه دامن بپوشیم.از برلین.
إلاهوازی ۱۳ دی ۱۳۹۸ | ۲۱:۲۲
لعنت خدا بر آمریکا و همپیمانانش. ما همه قاسم سلیمانی هستیم.
سمیه راشدفر ۱۳ دی ۱۳۹۸ | ۲۱:۳۱
انتقام مظلومیت سردار را از امریکا وعراق خواهیم گرفت
دوستدار سردار سلیمانی ۱۴ دی ۱۳۹۸ | ۰۲:۵۲
او کسی بود که حتی دشمنانش بر بزرگی و شجاعت او اقرار داشتند, به معنای سه کلمه ,,, سردار قاسم سلیمانی ,,,, توجه کنید, با پروازش همه جهان ملتهب گشته است, همچنان که در بودنش همه جهان شیعه در ثبات و امنیت قرار داشت,
مهدی ۱۴ دی ۱۳۹۸ | ۱۴:۵۴
انتقامی سخت
ناشناس ۱۴ دی ۱۳۹۸ | ۱۷:۳۰
به اقدامی سخت و نفس گیر و ماندگار در تاریخ آمریکا منجر خواهد شد تا دنیا بفهمد ایرانی قاطع است
رخشان ۱۴ دی ۱۳۹۸ | ۲۰:۵۱
این ضربه ای بود که سردارقاسم سلیمانی به آمریکا زد. - شاید ترامپ با تصور اینکه با ترور سردار، وجهه ای در جهان و آمریکا در بین طرفداران خود کسب میکند . مرتکب این عمل شده باشد . - شاید این جامعه گریز با این استراتژی بی ثبات ، به این تصورکه اگر ایران تلافی نکند ، او برنده این بازیست . و اگربه تلافی ضربه ای بزند ، او با مظلوم نمایی جانبگرایانه میتواند آرایی درآمریکا برای خود بخرد و بخرد 4 سال ریاستی دوباره را ، این عمل را مرتکب شده باشد . - شاید این پریشان پندارخودشیفته با تصور مقاوم سازی روان سرکوب شده اش با هدف جلوگیری وخنثی سازی توان پیشگامی ایران درتمامی جبهه های ضد تروریستی منطقه ، دست به ترورسردار زده تا به خود روحیه ای داده باشد. - شاید این مضطرب دوره گرد ، از آن هم متوهم ترشده باشد و به تصور ضربه زدن به ما ، به ملت ایران ، به ملت زینبی- جهان آراها ، حسینی- همتی ها ، علی اکبری- فهمیده ها ، عباسی- باکری ها ... دستی دراز کرده باشد ... اما این ضربه ای بود که سردارقاسم سلیمانی به تو زد. به استکبارت ، به امپریالیستت ، به جهانخواری هایت ، به گردنکشی هایت ، به بزرگ پنداریهایت ، به خودنمایی هایت ... که این همان درسی است که میثم های دوران به شما زیادیهای زمان داده اند و میدهند و تو نخواهی فهمید . و کم بد نخواهد بود جزایی که سر- دارت خواهی دید . و زود خواهی فهمید ، این ضربه ای بود که سردارقاسم سلیمانی به آمریکا زد . رخشان
علی ۱۴ دی ۱۳۹۸ | ۲۱:۴۳
اگر ایران اقدام نظامی علیه آمریکا نکنه کلا دیگه نباید ادعا کنه و باخته خیلی وقته اسرائیل داره پایگاه های ایران رو تو سوریه میزنه اگه جوابی به دشمنان داده نشه خود ایران رو هم میزنن.
رسول جنگجو ۱۵ دی ۱۳۹۸ | ۰۰:۳۷
شهادت اسطوره مقاومت وشجاعت حاج قاسم سلیمانی تسلیت باد . شهادت حاج قاسم بدست آمریکای جنایتکار اوج حقارت دشمنان اسلام بود .
قادر ۱۵ دی ۱۳۹۸ | ۲۱:۱۷
سردار بی سرم از تو امر کردن از ما جان سپردن به حکم خون سرخت لباس رزم به تن داریم رهبرم حکم جهادم بده تا که ارتش دنیانتواند جوابم دهد
سمیه شریفان ۱۶ دی ۱۳۹۸ | ۰۰:۳۴
ایشان سردار دلها بود, سردار شرف و انسانیت,سردار شجاعت و جوانمردی بود, خداوند لعنت کند منافقین و کسانی که دست کثیفشون به خون پاک و مطهر ایشان آغشته کردند, من از ابراز خوشحالی برخی ایرانیان شبکه های خارجی (بی بی سی) بسیار ناراحت شدم , خطاب به آنها میخوام بگم که ننگ تان باد و شرم تان باد که ایرانی هستید اما اینقدر پست و خود فروخته اید,ما به فضل خدا انتقام خون شهیدانمان رو خواهیم گرفت
جلال از ایلام ۱۶ دی ۱۳۹۸ | ۱۱:۲۳
بعد از به شهادت رساندن 75 نفر از نیروهای حشد الشعبی و محکومیت آن در حد چند بیانیه باعث شد آمریکا فرماندهان سپاه قدس را هم به شهادت برساند باید انتقام خون سردار به گونه ای گرفته شود که دلها خنک شود و کل منطقه خاورمیانه از لوث بیگانگان پاک شود همچنین باید عربستان را هم ادب کرد دست از سر مردم مظلوم یمن بردارد
حاج قاسم ۱۶ دی ۱۳۹۸ | ۱۱:۲۵
آقایا خانم افخمی ما تحقیر نشده ایم.حقارت ازان کسانی است که چون کفتار در نیمه شب خنجر از پشت می زنند.وباید بدانند شهید حاج قاسم سلیمانی به مراتب از حاج قاسم سلیمانی برای آن ها خطر ساز تر خواهد بود. این واژه در قاموس دل با خون قرین است این داستان آغاز وپایانش همین است تدبیر این یاران عاشق نیز خون است زین حلقه هر کس بیم جان دارد برون است!
نامی بنامی ۱۶ دی ۱۳۹۸ | ۱۱:۴۱
انا من المجرمین منتقمون
علی ۱۶ دی ۱۳۹۸ | ۱۸:۱۵
بسم رب الشهدا و صدیقین من اماده ام تا سر از تن یکی یکی از امریکایی ها را جدا کنم برای این کار عجله نه با تدبیر ونقشه دقیق و بی نظیر با احتساب تمام موارد و موانع