معترضان در بغداد فردی را که به آنان تیراندازی کرده بود به دار آویختند

۲۱ آذر ۱۳۹۸ | ۱۵:۴۵ کد : ۱۹۸۸۱۵۸ سرخط اخبار

میدل ایست نیوز: نیروهای امنیتی و شاهدان عینی خبر دادند که صبح امروز در میدان الوثبه بغداد یک فرد تبهکار که به سمت مردم تیراندازی کرده بود توسط گروهی دیگر بازداشت و در میدان شهر به دار آویخته شد.

براساس گزارش ها و تصاویر منتشر شده یک فرد مسلح تبهکار و تحت تأثیر مواد مخدر صبح امروز به سمت تظاهرات کنندگان در میدان الوثبه تیراندازی کرد که در این حادثه 5 تن جان باختند.

پس از آن گروهی از معترضان به خانه وی حمله کرده و او را از خانه بیرون کشیده و در میدان الوثبه به دار آویختند.

تصاویر این حادثه به صورت گسترده در شبکه های اجتماعی همرسانی شده است. به علت دلخراش بودن این تصاویر «میدل ایست نیوز» از انتشار آنها معذور است.

در پی این حادثه، تظاهرات کنندگان در میدان التحریر با صدور بیانیه ای از این حادثه اعلام برائت و تأکید کردند که همه تلاش آنها حفظ حالت مسالمت آمیز تظاهرات است.

آنان افزودند که این حادثه یک جنایت و محکوم و خلاف انسانیت و همه آموزه های ادیان و خلاف قوانین کشور است.

در این بیانیه از دستگاه های مربوطه اعم از مقامات امنیتی و قضایی خواسته شده که با تبهکاران و مجرمان برخورد کنند و اجازه بدنام شدن تظاهرات سفید ملت عراق را ندهند.

همزمان «صالح محمد العراقی»، بازتاب دهنده مواضع صدر در شبکه اجتماعی فیسبوک، به نیروهای امنیتی 48 ساعت فرصت داد که جنایتکاران را معرفی و بازداشت کنند «در غیر این صورت کلاه آبی ها وارد عمل خواهند شد».

«کلاه آبی»ها افراد وابسته به سرایا السلام هستند که به صورت مسلح در میدان های تظاهرات حضور دارند.

کلید واژه ها: تظاهرات عراق


( ۱ )

نظر شما :