طرح جدید تل‌آویو برای آواره کردن ده‌ها هزار فلسطینی از منطقه «النقب»

۲۱ آذر ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۲ کد : ۱۹۸۸۱۴۹ سرخط اخبار

منابع خبری اعلام کردند که رژیم صهیونیستی در تلاش است ده‌ها هزار نفر از شهروندان حاضر در منطقه النقب را از خانه و کاشانه خود اخراج کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رژیم صهیونیستی در حال تدوین طرحی برای آواره کردن ده‌ها هزار نفر از شهروندان فلسطینی از منطقه «النقب» است.

روزنامه «العربی الجدید» گزارش داد که نهاد موسوم به «مؤسسه سازماندهی مراکز تجمع بدوی‌ها در النقب» دو طرح را آماده کرده است  تا شهروندان فلسطینی را به سرعت از مناطق گسترده‌ای در النقب بیرون براند.

پایگاه اسرائیلی «سیحا مکومیت» به نقل از این مؤسسه گزارش داد که علت این مسئله، فراهم کردن زمینه برای دولت اسرائیل است تا پروژه‌هایی را در اراضی کلید بزند که این شهروندان مالک آن هستند.

این پایگاه خبر داد که تصمیم بیرون راندن مردم فلسطین از خاکشان اتخاذ شده است و هیچ مسئول اسرائیلی علت این تصمیم را به نمایندگان فلسطینی توضیح نداده است.

به گزارش این پایگاه، اردوگاه‌هایی نیز که قرار است دولت رژیم صهیونیستی، این قشر از مردم فلسطین را به آن منتقل کند، از کمترین امکانات برخوردار است.

«حسین الرفیه» رئیس کمیته‌ای که نماینده روستای «بیر الحمام» است، گفت که ساکنان این روستا حاضرند جان خود را فدا کنند تا این طرح، اجرایی نشود. این روستا، از جمله روستاهایی است که در منطقه النقب، باید تخلیه شود.

الرفیه تأکید کرد که رژیم صهیونیستی از زمان شکل‌گیری تا کنون، رفتار خود را با مردم فلسطین تغییر نداده است.

بسیاری از شهروندان فلسطینی گفتند که این اقدام ثابت می‌کند که رژیم صهیونیستی با مردم این منطقه، مانند یک رژیم نظامی برخورد می‌کنند.

آنان تأکید کردند که آماده هستند با هر گونه تلاش برای اخراج از سرزمینشان مقابله کنند..

رژیم صهیونیستی در 15 می سال ۱۹۴۸، ۷۸ درصد از خاک فلسطین یعنی تمام آن به استثنای کرانه باختری و غزه را اشغال کرد

این رژیم  همچنین جنایاتی مانند اخراج بیش از ۷۵۰ هزار فلسطینی و تبدیل آنها به آواره، دهها کشتار، تخریب بیش از ۵۳۱ روستا، تخریب شهرهای اصلی فلسطین و تبدیل آنها به شهرهای یهودی (صهیونیستی)، اخراج بیشتر قبائل بدوی ساکن در النقب و تلاش برای نابود کردن هویت فلسطین و محو اسامی جغرافیایی عربی را مرتکب شده است.

در حال حاضر نیمی از دوازده میلیون نفر فلسطینی موجود، در خارج زندگی می‌کنند و دهها هزار نفر آنها با اینکه در وطن خود زندگی می‌کنند از شهر، اراضی و احیانا منازل خود محروم هستند.

کلید واژه ها: فلسطین اسرائیل


( ۱ )

نظر شما :