وزیر دفاع روسیه از تهدید اصلی برای کشورش گفت

۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۹:۲۰ کد : ۱۹۸۶۴۲۶ سرخط اخبار

وزیر دفاع روسیه تأکید کرد که اطمینان آمریکا به برتری نظامی خود و احتمال اتخاذ اقدامات نامعقول از سوی این کشور تهدید اصلی برای روسیه و کشورهای دیگر است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه روسیا الیوم، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفت: زمانی که ضعف خود را درک کنی و به حفظ توازن و امنیت برابر اهتمام بورزی، این امر تو را به تفکر وادار می‌کند. اما زمانی که فکر کنی که توازن قدرت‌ها به نفعت شده است مثل اتفاقی که درباره آمریکا می‌افتد ممکن است افکار مختلفی به ذهنت بیاید که این افکار نامعقول هستند.

وی گفت: احتمال وقوع اشتباه در نظام مدیریت تسلیحات در شرایط اطلاعاتی کنونی بسیار بالاست برای همین اهمیت حل مشکلات امنیت اطلاعاتی افزایش می‌یابد.

شویگو درباره اوضاع جهان گفت: ما امیدواریم که مسئله مشارکت روسیه در جنگ واقعی درحال حاضر مطرح نباشد. تمامی خطرات و عواقبی که این جنگ منجر به آن خواهد شد برای همگان واضح است. تحول علم و صنعت روسیه به این کشور اجازه می‌دهد با موفقیت با آمریکا روبرو شود. مسکو نمی‌خواهد با واشنگتن در تمامی جبهه‌ها رقابت کند. اگر بودجه نظامی آمریکا را تحلیل کنید می‌بینید که آمریکا اموال هنگفتی را برای پایگاه‌های نظامی خود در سرتاسر جهان هزینه می‌کند. تعداد این پایگاه‌ها در حال حاضر به ۱۷۰ مورد می‌رسد. پول‌هایی که آمریکا تنها برای عملیات نظامی در افغانستان هزینه می‌کند تقریبا نصف بودجه نظامی سالانه روسیه است.

کلید واژه ها: روسیه


( ۳ )

نظر شما :