فرمانده کل ارتش: تنش در منطقه، بیگانگان را در ناامن‌ترین وضعیت قرار می‌دهد

۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۶:۲۶ کد : ۱۹۸۶۰۳۹ سرخط اخبار

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امروز آمریکا به واسطه شکست های پیاپی در منطقه، دچار سرخوردگی و سرگردانی راهبردی است، گفت: امروز نیروهای مسلح علاوه بر تجهیزات و تسلیحات مدرن و کارآمد، از جوانان مومن و با روحیه برخوردار هستند و به پشتوانه همین هاست که به بیگانگان هشدار می دهیم که در صورت ناامنی و تنش در منطقه، خودشان در ناامن ترین وضعیت قرار خواهند گرفت.

به گزارش  ایسنا ، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی  در مراسم هیأت رزمندگان اسلام در گلزار شهدای علی بن جعفر قم با اشاره به اینکه پیام عاشورا چراغ راه انسان‌های حق طلب است، عنوان کرد: هرچه از حوادث می گذرد تاثیر آن کمتر شده، تا جایی که فراموش می شود، لکن عاشورا نه تنها با گذشت زمان کمرنگ نشده، سال به سال و روز به روز نقش تعیین کننده آن در حیات بشریت برجسته تر می شود. 

وی با بیان اینکه پیام عاشورا مربوط به یک دوره زمانی خاص نبوده و نیست، بلکه تمام نسل‎ها را مخاطب قرار داده است، ادامه داد: در بیانیه گام دوم انقلاب چگونگی پاسخ به "هل من ناصر ینصرنی" دوران حاضر برای شما مشخص شده است؛ رهبر معظم انقلاب با ابداع مفهوم راهبردی نظام انقلابی، بر تفکیک ناپذیری نظام اسلامی از جوشش، پویایی و انقلابی گری تأکید داشته‌اند و درواقع ندای هل من ناصر خود را متوجه جوانان این مرز و بوم کرده اند.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: 36میلیون جوان، ایران را در زمره جوان‌ترین کشورها قرار داده است که این خود ظرفیت های بسیار بالایی برای آینده کشور و نظام ایجاد کرده است و به همین دلیل بار اصلی حرکت انقلاب و پیشرفت کشور در بیانیه گام دوم بر دوش جوانان نهاده شده است.

موسوی عنوان کرد: من 6 درخواست و انتظار و 6 طلب یاری مقام معظم رهبری را در بیانیه گام دوم جمع آوری کرده ام؛ انتظار اول شناخت دقیق انقلاب اسلامی است؛ برای برداشتن گام های استوار و حساب شده در آینده باید گذشته را دقیق شناخت و از تجربه ها و عبرت ها درس گرفت در غیر این صورت دروغ ها جای حقیقت خواهند نشست و در آِینده، انقلاب دچار تحریف خواهد شد. در صورت شناخت صحیح و دقیق اهداف انقلاب است که می توان علل دشمنی های دشمنان را متوجه شد. 

وی افزود: انتظار دوم، شناخت ظرفیت های کشور و نظام است؛ ایران از نظر ظرفیت های طبیعی و انسانی در جهان کم نظیر است و بر اساس آمار موجود از نظر ظرفیت هایی که بهره برداری نشده اند، رتبه اول را داریم؛ شناخت و تمرکز بر داشته ها می‌تواند توسعه و پیشرفت کشور را در تمام ابعاد تضمین کند. 

موسوی ادامه داد: سومین درخواست و طلب یاری مقام معظم رهبری، تقویت انگیزه و همت است؛ آرمان اصلی انقلاب اسلامی، ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است. 

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران درخواست چهارم، را اعتماد و اطمینان به شعار "ما می توانیم" دانست و گفت: روحیه خودباوری و اعتماد به نفس که در شعار ما می توانیم متجلی شده است، بزرگترین دستاورد فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی است و پنجمین درخواست، پذیرش مسئولیت هاست؛ مدیران جوان، اندیشمندان جوان در تمام میدان های سیاسی، فرهنگی و بین المللی و همچنین در عرصه های دین و اخلاق و معنویت وعدالت باید شانه های خود را برای پذیرش مسئولیت های سنگین دراین نظام آماده کنند. 

وی گفت: ششمین خواسته، حفظ و ارتقای روحیه امید است، یکی از موضوعات مهم فعلی در مسیر حرکت انقلاب اسلامی هجمه گسترده فرهنگی دشمنان به دین است و در این عرصه راهبرد اصلی دشمن، ناامید ساختن مردم ایران به ویژه جوانان است، مقام معظم رهبری ریشه ای‌ترین و نخستین شعار را پرورش امید و راندن ترس و ناامیدی می داند. 

وی افزود: امروز بیش از 70 درصد کادر ارتش را جوانان تشکیل می دهند؛ من شاهد شور و اشتیاق جوانی و انگیزه و امید جوانی و رقابت و ایثار در راه کشور و انقلاب هستم، 56 شبکه و سایت و کانال فقط متمرکز در ناامید کردن ارتش هستند، دشمنان ما از راه فضای مجازی و جنگ رسانه برای تک تک افراد در جاهای مختلف برنامه دارند؛ اما به برکت بصیرت جوانان نتوانستند کاری از پیش ببرند. 

موسوی اضافه کرد: پیام دیگر عاشورا، هیهات من الذله است؛ دور باد از رهروان راه عاشورای حسینی که ذلت تسلیم را بپذیرند، امروز یزید زمان ما را به ذلت تسلیم دعوت می کند، اما پاسخ مردم ایران به امثال ترامپ این است که هیهات من الذله. پژواک کلام حضرت سیدالشهدا علیه السلام امروز اساس و چارچوب، فکری مقام معظم رهبری را تشکیل می دهد که بشریت را به راه حق و حق پویان را به استقامت در این راه راهنمایی کرده اند. 

وی با بیان اینکه کلید دستیابی به سعادت دنیا و آخرت، مقاومت است، عنوان کرد: با تکیه بر ادله منطقی، در دوران کنونی با تمام عوامل موثر بر آن، تنها راه رسیدن به دنیای مطلوب، مقاومت در برابر نظام سلطه است؛ اینکه کسی تصور کند مشکلات اقتصادی کشور صرفاً ناشی از تحریم هاست و علت تحریم ها هم مقاومت ضداستکباری در برابر دشمنان است و راه حل آن هم زانو زدن در مقابل دشمن است، گناه نابخشودنی است. 

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: نظام سلطه به سرکردگی آمریکای جنایت کار به جز تباهی برای ملت ها چه آورده است؟! آنها بردگی تام و تمام ملت ها را می خواهند. آمریکا در برابر تسلیم، زیاده خواه و سیری ناپذیر است و در مقابل مقاومت، عقب نشینی می کند؛ مقاومت فعال جمهوری اسلامی ایران موجب شکست راهبرد فشار حداکثری آمریکا در مقابل ملت ایران شده است. 

موسوی افزود: امروز آمریکا به واسطه شکست های پیاپی در منطقه، دچار سرخوردگی و سرگردانی راهبردی است، امروز نیروهای مسلح علاوه بر تجهیزات و تسلیحات مدرن و کارآمد، از جوانان مومن و با روحیه برخوردار هستند و به پشتوانه همین هاست که به بیگانان هشدار می دهیم که در صورت ناامنی و تنش در منطقه، خودشان در ناامن ترین وضعیت قرار خواهند گرفت. آمادگی روحی و روانی آحاد رزمندگان، عامل اصلی و مهم در ایجاد بازدارندگی در مقابل تهدیدات دشمنان است و این بازدارندگی بیش از هرچیز دیگری مدیون تدابیر مقام معظم رهبری است. ملت ایران مطمئن باشید بر اساس وعده خداوند، جبهه مقاومت، سردمدار نظام سلطه آمریکای جنایتکار را از اریکه تفرعونش به زیر خواهد کشید. جوانان عزیز مطمئن باشید شما به چشم خود اضمحلال محتوم رژیم منحوس صهیونیستی را خواهید دید و آن روز، دیر نیست.

کلید واژه ها: ارتش


نظر شما :