قائم مقام «ظریف» بازنشسته شد

۰۶ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۷ کد : ۱۹۸۵۱۹۱ سرخط اخبار

«مرتضی سرمدی» قائم مقام وزیر امور خارجه ایران بازنشسته و امروز با حضور ظریف، معاونان و کارکنان وزارت خارجه از خدمات او قدردانی شد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، صبح امروز (یکشنبه) در مراسمی با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، معاونان وزیر و مدیران و کارکنان وزارت امور خارجه از خدمات «مرتضی سرمدی» قائم مقام وزیر امور خارجه که از ابتدای مرداد ماه ۹۸ بازنشسته شد، قدردانی به عمل آمد.

مرتضی سرمدی از شهریور 1380 تا آبان 1383 عهده‌دار سفارت ایران در لندن بود. وی نخستین سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بود که تا سال 1370 این سمت را برعهده داشت. وی پس از آن معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه و همچنین سفیر ایران در لندن شد و در دوران وزارت ظریف قائم مقامی وزارت خارجه را برعهده گرفت و در تغییر ساختار وزارت خارجه نیز کماکان در این سمت باقی ماند.

پس از آنکه قانون جدید عدم به کارگیری بازنشستگان در خصوص سفرا و دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران نیز اعمال شد، «علی ماجدی» سفیر ایران در آلمان، «غلامعلی خوشرو» سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل و «محمدابراهیم طاهریان‌فرد» سفیر ایران در ترکیه مشمول این قانون قرار گرفتند و آبان 1397 به تهران بازگشتند. «محمود فرازنده» جایگزین ماجدی، «مجید تخت‌روانچی» جایگزین خوشرو و «محمد فرازمند» نیز جایگزین طاهریان فرد شدند.

کلید واژه ها: وزارت امور خارجه


( ۱ )

نظر شما :