هراس ملکه از اقتدار دریایی ایران / ناو جنگی مونتروز انگلیس نزدیک خلیج فارس چه می‌کند؟

۲۹ تیر ۱۳۹۸ | ۱۷:۱۵ کد : ۱۹۸۵۰۱۸ سرخط اخبار

توقیف نفتکش بریتانیایی که همزمان با خبرسازی‌ها درباره توقیف نفتکش‌های دوم و سوم بود، باعث شد انگلیس با نگرانی تحولات منطقه را دنبال کند.
 
هراس ملکه از اقتدار دریایی ایران / ناو جنگی مونتروز انگلیس نزدیک خلیج فارس چه می‌کند؟
 
پس از برگزاری دو جلسه ویژه مقامات انگلیسی در این رابطه، حالا خبر رسیده که یک ناو جنگی انگلیس در نزدیکی خلیج فارس موضع گرفته است.
 
گفته می‌شود این ناو جنگی سرعت خود به سمت تنگه هرمز را بیشتر کرده است.
 
همزمان ‏سی ان ان مدعی شد : تعدادی جنگنده آمریکایی در آسمان خلیج فارس و تنگه هرمز (خارج از فضای سرزمینی ایران) به پرواز درآمده‌اند.
 
«جرمی هانت» در واکنش به توقیف نفتکش انگلیسی توسط ایران در خلیج فارس ابراز نگرانی کرد و با غیرقابل قبول دانستن این موضوع گفت که لندن تمام تلاش خود را برای آزادسازی «دو نفتکش توقیف شده توسط ایران» به کار خواهد بست.
 
وزیر امور خارجه انگلیس از برگزاری نشست امنیتی کابینه برای بررسی واکنش به این اقدام ایران خبر داد.
 
در حالی وزیر خارجه انگلیس از توقیف دو نفتکش سخن می‌گوید که  منابع نظامی مطلع در منطقه خلیج فارس اعلام کردند تنها کشتی توقیف شده از سوی ایران ،نفت کش انگلیسی "استینا ایمپرو" می باشد و کشتی مصدر توقیف نشده است.
 
گاردین خبرداده که کشتی مصدر به حرکت در مسیر قبلی خود ادامه می‌دهد.
 
یورو نیوز درباره واکنش وزارت دفاع بریتانیا به توقیف نفتکش این کشور از سوی ایران نوشته:  به دنبال ارزیابی وضعیت و اطلاعات فوری از تانکر نفت خود در خلیج فارس هستیم.
 
بی بی سی هم یادآور شده، وزارت خارجه و وزارت دفاع بریتانیا می‌گویند در پی "اطلاعات فوری" درباره نفتکشی بریتانیایی هستند که مقصدش عربستان سعودی بوده، اما به سوی جزیره قشم ایران تغییر مسیر داده است.
 
هراس ملکه از اقتدار دریایی ایران / ناو جنگی مونتروز انگلیس نزدیک خلیج فارس چه می‌کند؟
 
این نفتکش، به نام استنا ایمپرو، تحت پرچم بریتانیا است و از بندر فجیره امارات متحده عربی به مقصد الجبیل در عربستان سعودی می‌رفته است.
تجهیزات ردیابی این نفتکش از عصر جمعه خاموش شده است.
 
ای بی سی در گزارشی آورده است: جلسات اضطراری در بالاترین سطح در حال حاضر در بریتانیا پس از اینکه یک تانکر بریتانیایی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلیج‌فارس توقیف شد، تشکیل می‌شوند.
 
گفتنی است، نفتکش انگلیسی بدلیل ایجاد آلودگی محیط زیست و به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی و با حکم قضایی توسط نیروی دریایی سپاه توقیف شده است.
 
 
منبع:خبرفوری

کلید واژه ها: ملکه انگلیس


نظر شما :