محکومیت مواضع رئیس جمهوری امریکا از سوی اکثر تحلیلگران امریکایی

ترامپ به اندازه کافی تاریخ نخوانده است

۱۴ تیر ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۰ کد : ۱۹۸۴۶۰۹ اخبار اصلی آمریکا
نویسنده خبر: جهاد الخازن
جهاد الخازن می نویسد: ترامپ در گفت وگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت که جنگ با ایران طولانی نخواهد بود و نیروهای زمینی در آن مشارکت نخواهند داشتند. تحلیلگران امریکایی همگی مواضع رئیس جمهوری امریکا را محکوم کردند. 
ترامپ به اندازه کافی تاریخ نخوانده است

دیپلماسی ایرانی: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده می گوید که جنگ با ایران طولانی نخواهد بود. کارشناس برجسته امریکایی، دیوید ایگناتیوس در پاسخ به این اظهارنظر دونالد ترامپ گفت که او به اندازه کافی کتاب های تاریخی نخوانده است. 

ایران از سوی امریکا متهم است که پشت حمله به نفتکش ها و سرنگونی پهپاد امریکایی است، همچنین پشت شلیک موشک ها به سمت فرودگاه های غیرنظامی در عربستان سعودی است.  

آیت الله علی خامنه ای، رهبر انقلاب ایران می گوید که دیپلماسی ترامپ یعنی ایران هر چه ایالات متحده می خواهد را عملی کند. در مقابل ترامپ در گفت وگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت که جنگ با ایران طولانی نخواهد بود و نیروهای زمینی در آن مشارکت نخواهند داشتند. تحلیلگران امریکایی همگی مواضع رئیس جمهوری امریکا را محکوم کردند. 

از سوی دیگر دونالد ترامپ گفت که می خواهد با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در منطقه خلع سلاح شده بین دو کره دست دهد. دو طرف این کار را کردند و کره شمالی این اقدام را «دستاوردی عظیم» برای دو کشور توصیف کرد، گفت وگوهای دو طرف ادامه خواهد داشت و موضوعش هر گونه تلاشی از سوی کره شمالی برای دستیابی به سلاح هسته ای خواهد بود.  

در این گیرودار رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری امریکا نیز آغاز شد. رقبای حزب دموکرات برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری امریکا در سال آینده دو مناظره انتخاباتی برگزار کردند و نتیجه آن شد که هیچ نامزدی بر دیگری برتری نیافت، به استثنای مناظره میان جو بایدن، معاون باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق و سناتور برنی سندرز از ایالت ورمونت که بیش از همه حساس بود و از همه رقابت های دیگر بیشتر دنبال می شد. 

همه رقبا به دونالد ترامپ تاختند و در مناظره دوم 57 بار نام او را بردند، که 17 بار بیشتر از مناظره اول بود. 

از پیگیری اظهارات رقبای دموکرات برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری امریکا چه فهمیدیم؟ از سناتور کمالا هریس، از ایالت کالیفرنیا خواندم که جو بایدن را رقیبی جدی توصیف کرد. همچنین خواندم که همه رقبا می خواهند رای رای دهندگان سیاه پوست در انتخابات ریاست جمهوری را کسب کنند. قبل از این دو مناظره گفته می شد که رای بایدن در میان سیاه پوست ها بسیار بالاست، اما بعد از مناظره بسیاری ار ناظران گفتند که ممکن است او در کسب حداکثری رای سیاه پوست ها شکست بخورد. همچنین رویارویی میان سناتور کمالا هریس و سناتور الیزابت وارن از ایالت ماسوچستس در مجلس سنا هم قابل توجه بود. همچنین خواندم که ریاست حزب دموکرات شرایط را برای نامزدها در مبارزه انتخاباتی ماه سپتامبر افزایش خواهد داد. 

نیکولاس کریستوف، تحلیلگر سیاسی به سناتور الیزابت وارن حمله کرد و گفت او نه از سیاست داخلی سر در می آورد و نه از سیاست خارجی، و گفت در مناظره های انتخاباتی او با اظهاراتش به نوعی به این مساله اعتراف کرد. 

این همه چیزی بود که در طول یک هفته گذشته از پیگیری عرصه سیاسی ایالات متحده برداشت کردم. 

منبع: الحیات / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

جهاد الخازن

نویسنده خبر

جهاد الخازن، روزنامه نگار مشهور فلسطینی است که مقالاتش بارها جنجال برانگیز شده اند تا آن جا که معمر قذافی، رهبر سابق لیبی یک بار تلاش کرد او را ...

اطلاعات بیشتر

کلید واژه ها: انتخابات ریاست جمهوری امریکا ایالات متحده امریکا ایران و امریکا دونالد ترامپ حزب دموکرات امریکا


( ۱۴ )

نظر شما :

حسین کاظمی ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۱
ترامپ به اندازه کافی تاریخ نخوانده است اما حتما بیشتر از هر سیاستمدار دیگر معامله کرده است .تاریخ متعلق به دیروز است که ملتها گاه بدان می بالند و گاه از آن شرمسار اما سود و زیان , سیاست در لحظه باما زندگی میکند .
ف ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۵
این مطلب همانطور که خود نویسنده می‌گوید، خلاصه اخبار سیاسی آمریکا در طول یک هفته است. نه تحلیلی دارد نه اطلاعات جدیدی.