بیانیه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره محور ایرانی دیدار پمپئو و مرکل

۱۲ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۲۳ کد : ۱۹۸۳۸۵۷ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پی سفر وزیر امور خارجه آمریکا به آلمان و دیدار وی با صدراعظم آلمان به برخی موارد مورد بحث درباره ایران اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، مورکان اورتاگوس، سخنگوی وزرات امور خارجه آمریکا با انتشار تصویر بیانیه‌ای در صفحه رسمی توئیتر خود در این باره نوشت: مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز گذشته دیدار کرده و درباره اولویت‌های مشترک از جمله حمایت از اوکراین و خصومت روسیه رایزنی کردند. به گفته وی، آن‌ها همچنین درباره آن‌چه «تهدیدهای در حال گسترش» حکومت ایران در منطقه علیه منافع آمریکا و لزوم مقابله با فعالیت‌های موشکی ایران و «تجاوزهای منطقه‌ای» این کشور خوانده شده، گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا، سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به تازگی در واکنش به ادعای دخالت و کارشکنی ایران در منطقه از سوی جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا که گفته بود ایران در ماجرای خرابکاری در نفت‌کش‌های الفجیره دست دارد گفت: آقای بولتون و سایر جنگ طلبان و آشوب طلبان باید بدانند که صبر راهبردی، هوشیاری بالا و آمادگی کامل دفاعی جمهوری اسلامی ایران که برخاسته از اراده ملتی بزرگ و مقاوم است، مانع تحقق خواسته‌های شوم آنها برای برای ایجاد هرج و مرج در منطقه خواهد شد.

همچنین محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان اخیراً در گفت‌وگو با شبکه العالم، روابط ایران را با همسایگانش تشریح کرده و گفت: آغوش ما برای همه کشورهای حاشیه خلیج فارس باز است. متأسفانه دو، سه کشور در حاشیه خلیج فارس هستند که راه دیگری را انتخاب کرده‌اند، ما معتقدیم راهی که آنها انتخاب کرده اند راه مؤثری نیست، راه خطرناکی است و بیش از همه برای خودشان خطر دارد. ما برای این کشورها هیچ‌گاه بد نخواسته ایم و هنوز هم بد نمی‌خواهیم، معتقدیم که ما همسایه هستیم و به حکم جغرافیا همواره همسایه خواهیم بود.

کلید واژه ها: مایک پمپئو ایران و امریکا آنگلا مرکل


( ۱ )

نظر شما :