شانزدهمین دور رایزنی‌های سیاسی معاونان وزرای خارجه  ایران و قزاقستان برگزار شد

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۹ کد : ۱۹۸۲۷۰۳ سرخط اخبار

شانزدهمین دور رایزنی‌های سیاسی معاونان وزرای امور خارجه ایران و قزاقستان امروز (چهارشنبه) در تهران برگزار شد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، شانزدهمین دور رایزنی‌های سیاسی معاونان وزرای امور خارجه ایران و قزاقستان امروز چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و «مختار نیلئوبردی» معاون اول وزیر امور خارجه قزاقستان در تهران برگزار شد.

در این رایزنی‌ها پیرامون آخرین تحولات روابط دوجانبه در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی بحث و تبادل نظر به عمل آمد. 

مسائل منطقه‌ای و بین المللی به ویژه موضوعات مربوط به خزر و کنوانسیون مربوطه و همچنین آخرین تحولات در افغانستان و سوریه نیز از سوی طرفین مورد رایزنی قرار گرفت. 

معاون وزیر امور خارجه قزاقستان در این گفت‌وگوها با حمایت مجدد کشورش از برجام، علاقمندی قزاقستان به گسترش همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور را مورد تاکید قرار داده و با اشاره به ظرفیت‌های ترانزیتی جمهوری اسلامی ایران خواهان تسریع در بهره گیری از این ظرفیت در همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور شد. 

عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این رایزنی‌ها بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با قزاقستان در همه حوزه‌ها تاکید کرد.

وی با محکوم کردن سیاست‌های غیرمنطقی و غیرقانونی آمریکا همچون خروج از برجام، انتقال پایتخت به قدس شریف، شناسایی حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان و بالاخره قرار دادن سپاه در زمره گروه‌های تروریستی، گفت: این اقدامات خلاف تمامی قواعد و عرف‌های بین المللی است و آمریکا مسئول هرگونه تبعات احتمالی این سیاست‌های خود است. 
در این گفت‌وگوها همچنین طرفین آمادگی خود را برای برگزاری دور جدید کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قزاقستان و نهایی کردن توافقات حقوقی و کنسولی بین دو کشور اعلام کردند.

کلید واژه ها: ایران قزاقستان


نظر شما :