آلمان نیروی غیرمسلح به یمن اعزام می‌کند

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰ کد : ۱۹۸۲۶۶۴ سرخط اخبار

آلمان به منظور نظارت بر آتش‌بس یمن و در قالب ماموریت سازمان ملل متحد، به یمن نظامیان غیرمسلح اعزام می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آلمان در قالب ماموریت سازمان ملل متحد در یمن نظامیان غیر مسلح اعزام کند.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، سازمان ملل ناظرانی را به یمن می‌فرستد تا بر آتش‌بس نظارت داشته باشد در این راستا، آلمان در مرحله نخست، یک نظامی اعزام می‌کند و افراد دیگری هم به مرور به این ماموریت ملحق خواهند شد.

بنابر برنامه، روز دهم آوریل (۲۱ فروردین) ، دولت آلمان تصویب خواهد کرد که یک نظامی آلمانی در ماموریت سازمان ملل در یمن مشارکت داشته باشد. این اقدام را وزارتخانه‌های دفاع و خارجه به نمایندگان عالی پارلمان ابلاغ کرده‌اند.

 به این ترتیب، نخست یک نظامی در بخش‌های غیرنظامی و مدنی فعالیت خواهد کرد علاوه بر این تا ده نفر از ناظران آلمانی هم که شامل پنج سرباز زن و مرد و پنج نیروی پلیس زن و مرد هستند، می‌توانند به این تعداد اضافه شوند.

شهر استکهلم سوئد در تاریخ ۱۵ آذر ۱۳۹۷ (شش دسامبر ۲۰۱۸) به مدت یک هفته میزبان چهارمین دور مذاکرات صلح یمن با حضور طرف‌های یمنی به ریاست «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن بود و در تاریخ ۱۳ دسامبر ( ۲۲ آذرماه)  با توافق آتش‌بس در الحدیده، به کار خود پایان  داد.

آتش‌بس در شهر و بندر الحدیده از ۲۷ آذرماه ۱۳۹۷ (۱۸ نوامبر ۲۰۱۸)  وارد مرحله اجرا شده است، اما ائتلاف سعودی با انجام حملات مداوم، هر روز آن را نقض می‌کند به نحوی که این آتش‌بس در آستانه شکست قرار گرفت.

کلید واژه ها: یمن آلمان


نظر شما :