تقویت مناسبات ایران و عراق، سیاست های آمریکا را در منطقه خنثی می کند

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۸ کد : ۱۹۸۲۶۲۳ سرخط اخبار

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: سفر نخست وزیر عراق، علاوه بر تقویت مناسبات دو جانبه بغداد و تهران، سیاست ها و دسیسه های آمریکا را در منطقه خنثی می کند.
علاءالدین بروجردی روز یکشنبه به خبرنگار سیاسی ایرنا، گفت: زمان زیادی از سفر دکتر روحانی به عراق و مصوبات خوب این سفر نمی گذرد که نخست وزیر عراق به ایران سفر کرد؛ با توجه به مناسبات راهبردی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق و همچنین سابقه دیرینه تاریخی و مشترکات عقیدتی و فرهنگی دو کشور، سفر عادل عبدالمهدی به ایران حائز اهمیت بسیار است. 
وی با اشاره به اهمیت تقویت مناسبات دو کشور در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تصریح کرد: با توجه به تصمیم گیری در سطح سران دو کشور و همچنین نظر ویژه مقام معظم رهبری به مناسبات و روابط جمهوری اسلامی ایران با عراق، این سفرها در آینده نیز تکرار خواهد شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تقویت مناسبات و همکاری های منطقه ای دو کشور را از تبعات این سفر عنوان کرد و گفت: بدون تردید هم سفر رییس جمهوری ایران (در اسفندماه 97) و هم سفر نخست وزیر عراق به ایران علاوه بر تقویت مناسبات دو کشور، در سطح منطقه نیز تاثیر گذار است و خنثی کننده سیاست های و دسیسه های آمریکا در منطقه خواهد بود.
به گزارش ایرنا، عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق در سفری دو روزه برای دیدار و گفت و گوهای رسمی با مقامات عالی رتبه ایران و به دعوت دکتر روحانی رییس جمهوری در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی صبح روز شنبه(17 فروردین 98) وارد تهران شد.
ارتقای همکاری های دو جانبه در زمینه های مختلف از محور های گفت و گوی مقامات بلندپایه دو کشور در این سفر است.

کلید واژه ها: ایران و عراق


نظر شما :