داعش: «مالی، نیجر و بورکینافاسو» میدان وسیع جهاد علیه صلیبی‌ها و مرتدهاست

۰۹ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۱:۱۰ کد : ۱۹۸۲۴۵۳ سرخط اخبار

داعش در گزارشی از فعالیت خود در سه کشور «مالی، نیجر و بورکینافاسو» در آفریقا، از آن به نام «میدان وسیع جهاد» یاد و ادعا کرد، بیش از ۳۰ نظامی فرانسوی و آمریکایی را اخیرا در آنجا کشته است.

به گزارش فارس، گروه تروریستی داعش روز پنجشنبه در گزارشی، از سه کشور «مالی»، «نیجر» و «بورکینافاسو» در مرکز قاره آفریقا، از آن به نام «میدان وسیع جهاد علیه صلیبی‌ها و مرتدها» یاد کرد.

هفته‌نامه عربی‌زبان «النبأ» وابسته به داعش در شماره ۱۷۵ خود که عصر امروز پنجشنبه و هم‌زمان با شکست کامل این گروه در عراق و سوریه منتشر شد، در گزارشی به درگیری عناصر هم‌پیمان با خود با ارتش مالی و نیجر و همچنین نظامیان فرانسوی و آمریکایی حاضر در این کشور‌ها پرداخت و مدعی شد که «در مدتی در حدود بیش از یک سال گذشته، نتیجه جنگ با مُرتد‌ها در شمال مالی، بیش از ۴۰۰ کشته و بیش از ۱۰۰۰ مجروح» بوده است.

تلفات سنگین فرانسه در مالی به ادعای داعش

داعش، دولت فرانسه را «هدایت‌گر جنگ» و «صاحب نفوذ انحصاری» در شمال مالی توصیف کرد که «هزاران سرباز در چاد، مالی و نیجر» مستقر کرده و «ناوگان هوایی و سامانه‌های اطلاعاتی خود را برای مدیریت جنگ علیه موحدان» به این کشور‌ها اعزام کرده است.

هفته‌نامه وابسته به داعش مدعی شد که در دوره مذکور، چند عملیات علیه نظامیان فرانسوی در مالی انجام داده و بیش از سی کشته و زخمی از آنان بر جای گذاشته است.

النبأ نوشت: گشتی‌های صلیبی‌ها تاکنون هدف چند حمله با خودرو بمب‌گذاری شده یا بسته‌های انفجاری قرار گرفته که فرانسوی‌ها به برخی از آنان اعتراف کرده و برخی دیگر را مطلقا انکار کرده‌اند».

هفته‌نامه تروریست‌های داعش توضیح داد «از مهم‌ترین حمله‌ها، عملیاتی است که... حسن عثمان الانصاری انجام داد و با خودرو بمب‌گذاری شده‌اش وارد کاروان صلیبی‌ها شد و خودرو خود را در مسیر دو شهر مینکا و آنسونگو در نزدیکی مرز با بورکینافاسو منفجر کرد. در این حمله، پنج سرباز فرانسوی کشته و تعداد دیگری مجروح شدند و یک تانک و چند ادوات دیگر منهدم شد و ارتش فرانسه صرفا به مجروح شدن سه نفر اعتراف و ادعا کرد که خودرو را قبل از رسیدن به کاروان منفجر کرده‌اند».

النبأ نوشت، «چند روز بعد در همان منطقه، غرب مینکا، مجاهدان یک بسته منفجره در مسیر یک کاروان نظامی فرانسوی دیگر منفجر کردند که یک خودرو کامل منهدم شد و سرنشینانش کشته و زخمی شدند».

ادعای داعش: ۳۰ سرباز فرانسوی کشته و زخمی شدند

هفته‌نامه داعش افزود: چند روز قبل از تهیه این گزارش، دقیقا در روز یکشنبه سوم رجب [۱۹ اسفند ۹۷]فرانسوی‌ها در نزدیکی شهرک آکابار در جنوب مینکا در نزدیکی مرز با نیجر بیش از سی سرباز کشته و زخمی دادند.

داعش علت این تلفات را کمین و حمله عامل انتحاری خود به نام «عمر سنده» ذکر کرد که با خودرو بمب‌گذاری شده به یک کاروان نظامیان فرانسوی حمله کرده سپس شماری دیگر از نیروهایش با سلاح سبک و راکت، آنان را هدف گرفته‌اند.

النبأ از ارتش نیجر به عنوان یکی عضو ائتلاف آفریقایی نام برد که در حال مبارزه با داعش در مناطق پیرامون دریاچه چاد طی دو سال گذشته است.

نیجر و کشته شدن چهار نیروی ویژه آمریکا

هفته‌نامه داعش توضیح داد که درگیری در غرب نیجر در جریان است و آمریکا و فرانسه این جنگ را هدایت می‌کنند و از جمله مشهورترین درگیری‌های و حملات داعش، حمله به یک کاروان نظامی نیرو‌های «مبارزه با تروریسم» است که در نزدیکی منطقه «تیلوه» در مرز نیجر با مالی انجام شده و «۱۹ مُرتد» در آن کشته شده‌اند و پنج خودرو نظامی نیز به غنیمت گرفته شده.

النبأ این درگیری و درگیری دیگری در نزدیکی «آبالا» را که در جریان آن به یک پادگان ارتش نیجر حمله شده، از «اولین فعالیت‌های مرتد‌ها علیه مجاهدان نیجر» و عناصر خود توصیف کرد که مورد حمایت آمریکا و فرانسه است.

هفته‌نامه داعش نوشت، «در یکی از بارزترین عملیات‌های سربازان خلافت در نیجر که سروصدای زیادی در داخل آمریکا کرد و فرماندهان ارتش آمریکا را در دردسر انداخت، قرار گرفتن یک کاروان مشترک نظامیان آمریکا و دنباله‌روهایشان از مرتد‌های ارتش نیجر در یک کمین... در منطقه‌ای نزدیک به "تنگو تنگو" در مجاورت مرز نیجر و مالی» بود که به گفته «النبأ»، «چهار سرباز نیرو‌های ویژه آمریکایی (کلاه سبز) کشته و تعدادی زخمی شدند» علاوه بر کشته و زخمی شدند شماری از ارتش نیجر و غنیمت‌گرفته شدن «شماری سلاح و تجهیزات نظامی، لپ تاپ و سیستم‌های الکترونیک متنوع دیگر».

بورکینافاسو و بودن یک مقام شرکت کشف طلا

هفته‌نامه داعش نوشت، نیرو‌های وابسته به این گروه در بورکینافاسو نیز درگیر جنگی مشابه به درگیری‌های نیجر و مالی هستند. «ترکیب دشمنان تقریبا یکی است و ارتش‌های صلیبی ارتش طاغوت را هدایت می‌کنند».

النبأ نوشت: اتفاقی مهم در این کشور سبب جلب توجه صلیبی‌ها به جنگ مجاهدان در این کشور شد و آن ربودن یک صلیبی کانادایی و قتل او به دست سربازان خلافت و انداختن جسد او در صحرا بود؛ جایی که مُرتد‌ها آن را دو روز بعد از عملیات یافتند.

داعش این حادثه را «سبب افزایش نگرانی صلیبی‌ها» دانست و نوشت که فرد کشته شده مقام بلندپایه شرکتی بوده که در منطقه غرب آفریقا به کار کشف طلا مشغول است و «این امر به معنای تهدید این صنعت پول‌ساز برای اقتصاد صلیبی‌هاست».

النبأ نوشت، رسانه‌های غربی‌ها فرد کشته شده را «کرک وودمان» زمین‌شناس و نایب‌رئیس بخش اکتشاف شرکت کانادایی «پروگرس مینرالز» معرفی کرده‌اند که سی سال در شرکت‌های حفاری معادن سابقه و تجربه داشته است. طبق ادعای النبأ، این فرد روز ۱۹ جمادی الاولی در نزدیکی شهر گوروم در نزدیکی مرز نیجر ربوده شده است.

کلید واژه ها: داعش


نظر شما :