دیدار مسرور بارزانی با ظریف در مونیخ

۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۵:۵۹ کد : ۱۹۸۱۷۵۸ سرخط اخبار

مشاور امنیت اقلیم کردستان عراق با وزیر امور خارجه ایران در مونیخ دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «مسرور بارزانی» مشاور امنیت اقلیم کردستان عراق امروز (شنبه) با حضور در محل اقامت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مونیخ با محمدجواد ظریف دیدار و گفتگو کرد.

وزیر خارجه ایران در حضور خبرنگاران روداو و کردستان 24 درباره این دیدار گفت: «دیدار خیلی خوبی بود. ما دیدار خوبی به عراق و کردستان عراق داشتیم و من از میهمان نوازی که آنجا دریافت کردم، سپاسگذارم،  ما امروز نه تنها درباره روابط دو جانبه مان با عراق و حکومت منطقه‌ای کردستان صحبت کردیم بلکه درباره تشکیل دولت مستقر در حکومت منطقه ای کردستان و همچنین مسائل منطقه ای شامل سوریه، اوضاع شرق فرات و اینکه چطور به موضوع تمامیت ارضی سوریه پرداخته شود و همچنین درباره نحوه اطمینان از حفظ کامل حقوق کُردهای سوریه  صحبت کردیم».
وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران روداو و کردستان 24 که گفته بود: «رئیس‌جمهور ترامپ همیشه درباره روابط دوجانبه ایران و کردستان عراق نگرانی دارد»، افزود: «ما همسایه هستیم و در واقع ما مردمی یکسان هستیم. روابط ما ادامه می یابد و آنها افراد خارجی هستند که دیر یا زود خواهند رفت».

وزیر خارجه ایران برای شرکت در پنجاه و پنجمین کنفرانس امنیتی مونیخ در مونیخ حضور دارد.

خانم مری رابینسون و اخضر ابراهیمی از گروه ریش سفیدان بین المللی ( THE ELDERS ) نیز صبح امروز با ظریف دیدار و گفتگو کردند. 

رئیس سازمان امنیت استرالیا و وزیر خارجه کره جنوبی نیز دیروز (جمعه) با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کردند.

کلید واژه ها: مسرور بارزانی محمد جواد ظریف


نظر شما :