وزیر انرژی روسیه اعلام کرد؛ روسیه به کاهش تولید نفت خود پایبند است/ دولت روسیه صادرات گاز به اروپا را تضمین خواهد کرد

۰۲ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۶:۴۲ کد : ۱۹۸۱۲۸۸ سرخط اخبار

آژانس بین‌المللی انرژی چند روز پیش در گزارشی اعلام کرد، رشد عرضه نفت غیراوپک در سال ۲۰۱۹ به دلیل رشد عرضه روسیه و آمریکا بالا است.
این آژانس همچنین گزارش داد،تولید روسیه در ماه گذشته به 11.45 میلیون بشکه در روز رسید که این یک رکورد است. بنابراین تعهد این کشور به کاهش تولید توافق شده با اوپک در نشست دسامبر این گروه در وین زیر سوال رفت.
 به گزارش اقتصاد آنلاین، اکثر تولیدکنندگان روسی به استثنای روس‌نفت، تولیدشان را افزایش داده بودند. اگرچه عربستان سعودی مصمم است با کاهش قابل توجه تولید، از قیمت مورد علاقه‌اش حمایت کند اما گویا روسیه چندان به این موضوع اهمیت نمی‌دهد. اینها همه دلایلی شد تا تردیداتی به پایبندی روس‌ها نسبت کاهش تولید به وجود بیاید. به علاوه انتقاداتی هم از طرف عربستان سعودی شامل آن‌ها شد. تا جایی که خالد الفالح،  وزیر انرژی عربستان هفته گذشته گفته بود که کاهش تولید نفت روسیه آهسته تر از حد انتظار پیش می رود .
اما با این حال، وزیر انرژی روسیه پس از این انتقادها از طرف دولت سعودی امروز اعلام کرد، که این کشور به تعهداتش در قبال کاهش تولید نفت پایبند خواهد بود و آن‌را اجرا خواهد کرد .
نواک همچنین از دیدار خود با همتای سعودی اش در مجمع جهانی اقتصاد خبر داد گفت: در صورت آمدن طرف عربستانی به سوییس با او دیداری خواهد داشت. البته او اشاره کرد این دیدار به رفتار طرف سعودی بستگی دارد. گفتنی است: این مجمع باحضور بیش از ۶۰ تن از رهبران و سیاستمداران درمنطقه کوهستانی داووس سوئیس برگزار خواهد شد و آن‌ها نسبت به مسائل مهم جهان تبادل نظر خواهند کرد.
وی همچنین نسبت به ترانزیت گاز این کشور به سایر کشورهای اروپایی در صورت عدم توافق با اوکراین اظهار داشت: روسیه حاضر است با انعقاد قراردادهای بلند مدت، ارسال گاز به کشورهای اروپایی را در هر شرایطی و حتی بدون موافقت اوکراین درباره انتقال آن از خاک این کشور، تضمین کند و مصرف کنندگان اروپایی حجم گاز مورد نیاز خود را دریافت خواهند کرد.
قرارداد انتقال گاز روسیه به سایر کشورهای قاره سبز در دسامبر سال جاری میلادی پایان خواهد یافت و به گفته دولت روسیه، آن‌ها حتی بدون این قرارداد هم ، گاز خود را به اروپا صادر می‌کنند.

کلید واژه ها: نفت روسیه اوپک


نظر شما :