مسکو می تواند بدون جنگ سواحل امریکا را نابود کند

آتشفشان ها، ابزاری برای تهدید روسیه علیه غرب

۱۲ دی ۱۳۹۷ | ۰۹:۰۰ کد : ۱۹۸۰۹۱۶ اخبار اصلی اروپا
روزنامه انگلیسی میرور به نقل از گزارش های اعلامیه های نظامی در مسکو می نویسد که یک حمله هسته ای به یکی از جزایر متروکه آتشفشانی در آب های اقیانوس منجمد شمالی می تواند موج متضادی را همچون سونامی در غرب ایجاد کند و غرب را بر آن دارد تا در برابر تهدیدهای روسیه واکنش نشان دهد. 
آتشفشان ها، ابزاری برای تهدید روسیه علیه غرب

دیپلماسی ایرانی: در حالی که تنش میان روسیه با دنیای غرب روز به روز شدیدتر می شود، روزنامه انگلیسی میرور گزارش داد که روسیه طرحی  در اختیار دارد که به موجب آن می تواند غرب را بدون هیچ گونه درگیری کلاسیک نظامی ویران کند. 

این روزنامه انگلیسی به نقل از گزارش های اعلامیه های نظامی در مسکو می نویسد که یک حمله هسته ای به یکی از جزایر متروکه آتشفشانی در آب های اقیانوس منجمد شمالی می تواند موج متضادی را همچون سونامی در غرب ایجاد کند و غرب را بر آن دارد تا در برابر تهدیدهای روسیه واکنش نشان دهد. 

به نوشته میرور روسیه مثلا این توانایی را دارد که آتشفشان «سنایفیلسیوکیدول» یخ زده در غرب ایسلند را با یک سلاح هسته ای حرارتی فعال کند. این کوه که 4744 پا بلندی دارد می تواند فاجعه سونامی بسیار بزرگی را ایجاد کند که دامنه آن می تواند حتی تا واشنگتن، پایتخت ایالات متحده نیز برسد و این شهر را زیر آب ببرد. 
این روزنامه می نویسد سناریوی دیگر می تواند حمله به جزایر آتشفشانی یان ماین در اقیانوس منجمد شمالی باشد که در پی آن غرب اروپا غرق می شود. 

در همین رابطه روزنامه روسیه «کورییر برای صنایع نظامی» چهارشنبه هفته گذشته مقاله ای را تحت عنوان «واشنگتن در تیررس سونامی... ویرانی امریکا ممکن است» منتشر کرد و در آن تاکید کرد که امکان غرق کردن سواحل امریکا در آب های اقیانوس اطلس وجود دارد. این روزنامه نوشته بود که با انفجار یکی از آتشفشان ها در ایسلند با یک حمله هسته ای می توان سواحل امریکا را به زیر آب فرستاد.  

نویسنده این مقاله که چورو توکیمبایوف، کارشناس نظامی بود، توضیح می دهد که تحریک به انفجار آتشفشان ها در حوالی قطب شمال می تواند باعث فوران شدید آتشفشان های جنوب غربی شده و لایه های زیرین زمین را فعال کند و باعث ایجاد موج های سهمگین در آب های اقیانوس اطلس شود، این اتفاق می تواند طوفان عظیم آبی به وجود آورد که دامنه آن به سواحل امریکای شمالی خواهد رسید. 

نویسنده همچنین می نویسد که فروپاشی زمینی می تواند فشارهای آبی بزرگی را در حوزه دریای ایرمنگر ایجاد کند که در حد فاصل میان ایسلند و جزیره گرینلند واقع شده است، این اتفاق می تواند سواحل لابرادور را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. 

توکیمبایف همچنین می نویسد که این گذرگاه آبی بیش از 300 متر عمق دارد و تا دو کیلومتر را در بر می گیرد، فعال شدن آتشفشان ها می تواند موج بلندی را به سمت جنوب غرب ایجاد کند، که دامنه آن تا واشنگتن نیز خواهد رسید.  

تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: روسیه غرب ارو ایالات متحده امریکا


( ۹ )

نظر شما :

Tp ۱۳ دی ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۴
سلاح های اتمی که روسیه در اینصورت نوش جان خواهد کرد را از قلم اندختی :)