درخواست عربستان از کشورهای تولیدکننده نفت: صادرات را یک میلیون بشکه در روز کاهش دهید

۲۱ آبان ۱۳۹۷ | ۱۶:۲۱ کد : ۱۹۸۰۰۶۲ سرخط اخبار

«خالد الفالح» وزیر نفت عربستان امروز دوشنبه از کشورهای تولیدکننده نفت خواست تا صادرات خود را یک میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، الفالح در نشست کمیته مشترک وزارتی کشورهای تولیدکننده نفت عضو و غیر عضو اوپک در ابوظبی گفت که کشورهای تولید کننده نفت باید یک میلیون بشکه در روز از میزان عرضه نفت خود در بازار جهانی کم کنند.

الفالح افزود که طبق تحلیل های فنی و میزان ذخایر نفتی، برای توازن در بازار باید تولیدنفت، یک میلیون بشکه در روز کاهش یابد.

عربستان یکشنبه شب پیش از این نشست از برنامه خود برای کاهش ۵۰۰ هزار بشکه‌ نفت از ابتدای ماه دسامبر آینده(آذر - دی) خبر داده بود.

«محمد بن حمد الرمحی» وزیر نفت سلطنت عمان در نشست کمیته کنترل بازار نفت در ابوظبی گفت: بیشتر اعضای اوپک و صادرکنندگان نفت متحد با این سازمان از کاهش عرضه جهانی نفت خام حمایت می‌کنند و این موضوع ریاض را با توجه به مخالفت بین المللی با مواضع دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، وادار به همکاری خواهد کرد.
براساس گزارش فرانس پرس تولید کنندگان عمده نفت در نشست ابوظبی خواستار اتخاذ راهبرد جدید برای اصلاح تولید نفت برای ایجاد توازن بین عرضه بالا و تقاضای کم در بازار شدند.
با اینکه ترامپ با شروع تحریم های نفتی علیه ایران خواستار افزایش تولید نفت از سوی کشورهای تولید کننده همانند عربستان شده بود اما معافیت های نفتی که ایران دریافت کرده باعث شد کشورهای تولید کننده به فکر راهی برای جلوگیری از سقوط قیمت نفت باشند./منبع: ایرنا

کلید واژه ها: عربستان سعودی بازار نفت


( ۳ )

نظر شما :