کاخ سفید راهکارهایی را برای واکنش به قتل خاشقجی بررسی می‌کند

۰۸ آبان ۱۳۹۷ | ۱۱:۵۸ کد : ۱۹۷۹۸۲۴ سرخط اخبار

کاخ سفید اعلام کرد، در سایه گزارش رئیس سازمان سیا که اخیرا با دونالد ترامپ درباره قتل خاشقجی دیدار داشته دولت آمریکا در حال بررسی چندین راهکار برای واکنش نشان دادن به عربستان است.

به گزارش ایسنا، سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت: دولت آمریکا در حال بررسی چندین راهکار است و تصمیمات اتخاذ شده اعلام خواهند شد.

وی در کنفرانسی خبری این پاسخ را به سوالی درباره اینکه آمریکا چه تصمیمی در قبال عربستان در پی کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی می‌گیرد، مطرح کرد.

به نقل از الجزیره، جینا هاسپل، رئیس سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) آخرین تحولات و داده‌ها از دست داشتن عربستان در قتل خاشقجی را در اختیار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گذاشته است.

هاسپل یک روز پس از بازگشت از ترکیه که پنج‌شنبه گذشته بود با ترامپ در کاخ سفید دیدار کرد و گزارشی مفصل شامل اطلاعاتی از مرگ خاشقجی را تقدیم او کرد.

رئیس سیا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را از فحوای نوار صوتی ضبط شده‌ای که گوش داده بود مطلع کرده که مربوط به بازجویی و قتل خاشقجی به دست تیم ترور سعودی به شیوه وحشتناک است.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از یک منبع نوشته بود، نوار صوتی مذکور بر فشارها بر آمریکا برای مجازات عربستان به دلیل قتل خاشقجی می‌افزاید.

منابع ترکیه‌ای اخیرا از وجود نوار صوتی در نزد مقامات ترکیه‌ای خبر داده بودند که صراحتا به شکنجه خاشقجی و قتل او به شیوه وحشتناک سندیت می‌بخشید.

کلید واژه ها: جمال خاشقجی عربستان و امریکا


نظر شما :