اردوغان: مسئولان عربستانی بگویند جسد خاشقجی کجاست

۰۴ آبان ۱۳۹۷ | ۱۸:۱۰ کد : ۱۹۷۹۷۵۳ سرخط اخبار

رئیس جمهوری ترکیه امروز (جمعه) تصریح کرد که مسئولان عربستانی باید مکان جسد جمال خاشقجی را اعلام کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از المنار، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه تاکید کرد، مسئولان عربستانی بعد از آنکه به کشتن جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی اذعان کردند، باید مکان جسد وی را نیز اعلام کنند.

وی تاکید کرد که دادستان کل عربستان روز یکشنبه به ترکیه سفر می‌کند و با دادستان کل ترکیه در استانبول برای بررسی مساله جمال خاشجقی دیدار خواهد کرد.

اردوغان خطاب به عربستان درخصوص مساله خاشقجی عنوان داشت: اگر می‌خواهید ابهامات را از بین ببرید، آن ۱۸ نفر بازداشت شده مساله‌ای محوری برای همکاری میان ما هستند و اگر نمی‌توانید آنها را وادار کنید که به تمامی رخدادهای صورت گرفته اعتراف کنند، آنها را به نزد ما بفرستید تا ما آنها را محاکمه کنیم، چراکه این رخداد در کنسولگری عربستان در استانبول رخ داده است.

اردوغان تاکید کرد: باید عربستانی‌ها بر ملا کنند که چه شریک محلی داشته‌اند که جسد خاشقجی را تحویل گرفته است. چه کسی به تیم ۱۵ نفره دستور داده است که به ترکیه بیایند؟

وی با بیان اینکه این ۱۸ نفر بازداشت شده در عربستان می‌دانند که چه کسی خاشقجی را کشته است، گفت: ما اسناد بیشتری درمورد مساله خاشقجی در اختیار داریم، اما در بر ملا کردن آنها عجله نخواهیم کرد.

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که کشورش تصمیمی برای ورود به نزاع با هیچ کسی را ندارد.

از سوی دیگر، اردوغان "هشدار نهایی" را علیه کسانی که به دنبال تهدید مرزهای ترکیه و در خطر قرار دادن آن هستند، مطرح ساخت و تاکید کرد که آنکارا مصمم است که توجه خود را به شرق فرات معطوف بدارد، نه منبج.

اردوغان گفت: ترکیه مصمم است که توجه خود را به نیروهای کرد سوری در شرق فرات و نه در منبج معطوف بدارد. شرق فرات به صورت کامل از تروریست‌ها پاکسازی خواهد شد و منطقه شرق فرات به صاحبان آن بازگردانده می‌شود.

وی عنوان داشت: ما کریدور تروریستی در سوریه را از بین بردیم و به هیچ وجه نمی‌توانیم اجازه شکل گیری گروه‌های جدید را بدهیم.

کلید واژه ها: رجب طیب اردوغان جمال خاشقجی


( ۱ )

نظر شما :