نتایج تحقیقات ماجرای کمپین ترامپ و روسیه

هیچ مدرکی وجود ندارد

۲۶ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰ کد : ۱۹۷۵۵۶۲ اخبار اصلی آمریکا
تحقیقات هیات‌های ویژه مجلس نمایندگان و سنا در اختیار مشاور ویژه، رابرت مولر، قرار گرفت تا پرونده دخالت روسیه در انتخابات با این نتیجه‌گیری که توافقی میان مسکو و کمپین ترامپ وجود ندارد به پایان برسد.
هیچ مدرکی وجود ندارد

نویسنده: کوین مانی

دیپلماسی ایرانی: کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان به این نتیجه رسیده است که روسیه به حملات سایبری علیه نهادهای سیاسی ایالات متحده در سال های 2015 و 2016 دست زده است اما هیچ شواهدی از توافق، هماهنگی یا طرح توطئه بین کمپین ترامپ و روس ها وجود ندارد.

برای 14ماه گذشته کمیته ویژه مجلس نمایندگان اتهاماتی را مطرح کرده که دولت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در انتخابات 2016 دست کاری کرده است. این کمیته احتمال وجود ارتباط میان روس ها و کمپین های انتخاباتی دو نامزد اصلی ریاست جمهوری یعنی دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون را بررسی کرد. تحقیقات کنگره همچنین تحقیقاتی انجام داد مبنی بر اینکه دولت ایالات متحده چگونه می تواند به اقدامات روسیه و نشت بالقوه اطلاعات طبقه بندی شده پاسخ دهد.

تحقیقات هیات های ویژه مجلس نمایندگان و سنا در اختیار مشاور ویژه، رابرت مولر، قرار گرفت تا پرونده دخالت روسیه در انتخابات با این نتیجه گیری که توافقی میان مسکو و کمپین ترامپ وجود ندارد به پایان برسد. دوین نونس، سناتور جمهوریخواه روز دوشنبه در بیانیه ای از همکارانش که تحقیقات را رهبری کردند تشکر کرد. پیش نویس گزارش این کمیته بیش از 500 صفحه است و بیش از 600 سند در آن وجود دارد و قرار است هیئت نمایندگان دموکرات ها نیز آن را بررسی و نظر خود را اعلام کنند. این گزارش پیس از آنکه عمومی شود باید تصویب و بر اساس موضوعات سری و غیرسری بازبینی و طبقه بندی شود.

بخشی از این گزارش به حمله سایبری روسیه علیه نهادهای سیاسی آمریکا و استفاده از رسانه های اجتماعی برای برانگیختن اختلافات و همچنین الگوی حمله روسیه به متحدان اروپایی آمریکا می پردازد. این گزارش همچنین کوتاهی دولت اوباما در زمان پیش از انتخابات درباره اقدامات فعالانه روسیه را نشان می دهد. گزارش کمیته علاوه بر اینکه با ارتباط میان کمپین ترامپ و مسکو مخالفت می کند به این مساله می پردازد که چگونه تحقیقات ضدترامپ راه خود را از منابع روسی به کمپین کلینتون باز کردند و آنچه را که ارتباطات مشکوک بین مقامات اطلاعاتی خاص و رسانه ها عنوان می کند را شرح می دهد. اگرچه اعضای کمیته اطلاعاتی به طور عمومی موافق این قضیه هستند که پوتین پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری در برابر کلینتون را ترجیح می داده سخنگوی کمیته برایان پی. هیل معتقد است که مقامات بتوانند از یافته ها و توصیه های گزارش نهایی برای بهبود امنیت و صداقت در انتخابات میان دوره ای 2018 استفاده کنند.

آدام شیف، سناتور جمهوری خواه و از اعضای رده بالای این کمیته اعتقاد دارد که با توجه به نتایج بررسی ها به نفع منافع کشور است که از ترامپ حمایت شود. از نظر او توصیه هایی در این گزارش وجود دارد که چگونه می توان از آمریکا و متحدان اروپایی در برابر حملات سایبری روسیه حمایت کرد و بخشی از گزارش بر روی شفافیت مالی در مبارزات انتخاباتی و اقدامات ضدجاسوسی در مبارزات سیاسی تمرکز دارد.

منبع: دیلی سیگنال/ مترجم: روزبه آرش

 

کلید واژه ها: ایالات متحده امریکا روسیه کمپین ترامپ هیلاری کلینتون


نظر شما :