امیر قطر تعهد داد در کویت از پادشاه عربستان عذرخواهی کند

۱۱ آذر ۱۳۹۶ | ۱۲:۵۶ کد : ۱۹۷۳۵۷۱ سرخط اخبار

یک سایت خبری وابسته به عربستان مدعی شد، در سی و هشتمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس که در روزهای پنجم و ششم دسامبر جاری در کویت برگزار خواهد شد، تحولی بزرگ و مهم در سطح سیاسی کشورهای حوزه خلیج فارس رقم خواهد خورد.

به گزارش ایسنا، سایت خبری ایلاف وابسته به عربستان به نقل از منابعی خاص مدعی شد، در سی و هشتمین نشست شورای همکاری خلیج فارس که در روزهای پنجم و ششم دسامبر جاری در کویت برگزار خواهد شد، قطر شرکت خواهد کرد.

این سایت به نقل از منبعی کویتی مدعی شد، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر به صباح الأحمد الجابر الصباح، امیر کویت تعهد داده در این نشست رسما از سلمان بن عبد العزیز، پادشاه عربستان عذرخواهی کند.

این منبع مدعی شد، امیر قطر در این نشست در برابر رسانه ها عذرخواهی کرده و با تمامی پادشاهان و شاهزادگان حاضر دست می دهد.

این ادعاها هنوز از سوی هیچ یک از مسئولان دو کشور عربستان و قطر تایید یا تکذیب نشده اند.

کویت تمام تلاش خود را انجام می دهد تا با برگزاری این نشست، رویکردهای رهبران کشورهای عضو را به یکدیگر نزدیک ساخته و همه آنها را برای حل بحران فعلی منطقه خلیج فارس پای میز مذاکرات بیاورد.

منبع مذکور اظهار داشت: گروه های مختلف متعهد به حضور در این نشست و تلاش برای حل بحران فعلی شده اند اما امیر کویت بر این باور است تا زمانی که کارها آنگونه که باید انجام نشوند، تضمینی برای موفقیت کامل این تلاش ها وجود ندارد، اگر موفقیت حاصل نشود، باید بی طرف ماند و هیچ اقدامی در آینده در این چارچوب انجام نخواهد شد، برگزاری نشست سران در تاریخ اعلام شده قطعی نبوده و احتمال تغییر امور در هر لحظه ای وجود دارد.

کلید واژه ها: کویت قطر


نظر شما :