قطر امروز پاسخ خود را تقدیم کویت می‌کند

۱۲ تیر ۱۳۹۶ | ۱۴:۱۶ کد : ۱۹۶۹۹۲۳ سرخط اخبار
با پایان ضرب الاجل ۱۰ روزه کشورهای عربی به دوحه وزیران خارجه عربستان، امارات، بحرین و مصر اعلام کردند، بنا به درخواست امیر کویت مهلت داده شده به قطر را ۴۸ ساعت دیگر تمدید کرده اند، این در حالی است که قطر گفته امروز (دوشنبه) پاسخ خود به لیست درخواست های کشورهای عربی را تسلیم کویت می کند.
 
 وزیران خارجه عربستان، امارات، بحرین و مصر در بیانیه ای شب گذشته اعلام کردند، در پاسخ به درخواست شیخ صباح احمد الجابر الصباح، امیر کویت و بر اساس تاکید دولت قطر که پاسخ رسمی خود را به این لیست بلند بالا امروز به کویت خواهد فرستاد، این مهلت تا ۴۸ ساعت تمدید شد.
 
قرار است امیر کویت امروز میزبان شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر باشد که حامل پیامی کتبی از سوی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر خواهد بود.
 
این پیام حامل پاسخ به لیست درخواست های کشورهای عربی است. اما هنوز مضمون این پیام فاش نشده است.
 
کویت شب گذشته از این چهار کشور درخواست تمدید ۴۸ ساعته مهلت را کرد.
 
شب گذشته مهلت ۱۰ روز چهار کشور عربی به قطر برای پاسخگویی به لیست درخواست ها پایان یافت. عمل به این لیست درخواست ها به عنوان شرط پایان محاصره یک ماهه علیه قطر مطرح شده است.
 
وزارت خارجه مصر نیز در بیانیه ای اعلام کرد، وزیران خارجه این چهار کشور در نشستی روز چهارشنبه در قاهره گام های بعدی در تعامل با قطر را بررسی خواهند کرد.
 
در این بیانیه آمده است، بعد از بررسی پاسخ های دولت قطر به درخواست ها و ارزیابی مطابقت پاسخگویی این کشور به لیست درخواست ها این چهار کشور عربی موضع گیری خود را اعلام خواهند کرد.
 
احمد ابو زید، سخنگوی وزارت خارجه مصر در این بیانیه عنوان داشت: قرار شده بنا به دعوت سامح شکری، وزیر خارجه مصر نشستی چهار جانبه بین وزیران خارجه مصر، عربستان، امارات و بحرین برگزار شود.
 
وی افزود: این نشست در جهت هماهنگی مواضع و رایزنی بین چهار کشور در زمینه برداشتن گام های آتی در قبال قطر و تبادل نظر و ارزیابی ارتباطات بین المللی و منطقه ای کنونی است.
منبع: ایسنا

کلید واژه ها: قطر کویت


نظر شما :