پوتین از همه محبوبتر است

نظرات مردم درباره رهبران جهان

۱۲ تیر ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰ کد : ۱۹۶۹۹۱۷ اخبار اصلی اروپا آمریکا
با کاهش اعتماد مردم به رئیس جمهور آمریکا دیدگاه کلی مردم جهان نسبت به این کشور نیز تغییر پیدا کرده است. در دوران ریاست جمهوری آمریکا 64درصد مردم در 37 کشور جهان نگاهی مثبت به ایالات متحده داشتند در حالی این عدد در دوران ترامپ به 49درصد رسیده است.
نظرات مردم درباره رهبران جهان

دیپلماسی ایرانی: در هفته های آخر ریاست جمهوری باراک اوباما، او نصیحتی خطاب به 37 درصد از جمهوریخواهان که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین را تایید می کردند انجام داد و گفت: «رونالد ریگان در قبر خود خواهد لرزید.» هفته ها بعد، در یک نظر سنجی که شاید تعجب برانگیز هم نبود، مشخص شد که پوتین از نظر رای دهندگان طرفدار ترامپ، محبوب تر از اوباما است.

بر اساس آخرین نظرسنجی های صورت گرفته، حرف اوباما درست از آب در آمده است. این حالا حقیقتی است که در جهان، پوتین از نظر محبوبیت 5 نمره بالاتر از ترامپ قرار دارد. این نظرسنجی در بین 40هزار نفر از 37 کشور مختلف انجام شده است (چین و آمریکا در این نظرسنجی نبودند). نظرسنجی های داخلی آمریکا نشان می دهد که تنها 39,5 درصد از آمریکایی ها ترامپ را تایید می کنند اما در سرتاسر جهان این عدد تا 22 درصد پایین می آید و 74 درصد هیچ اعتمادی به رئیس جمهور ایالات متحده ندارند. پوتین 27 درصد در بین مردم جهان دارای اعتبار است درحالی که نظرسنجی های داخلی روسیه این عدد را 81 درصد نشان می دهند.

اوباما خود به راحتی درباره این عدم حمایت جهانی از جانشینش صحبت می کند. وقتی که از مردم پرسیده شد «آیا اعتقاد دارند که رئیس جمهور آمریکا کار درست را در قبال مسائل جهانی انجام خواهد داد» جواب ها آشکارا به نفع اوباما بود. 64 درصد از مردم به اوباما اعتماد داشتند درحالی که این عدد درباره ترامپ تنها 22 درصد است. در بین 37 کشور دنیا، تنها در اسرائیل و روسیه به ترامپ نسبت به اوباما اعتماد بیشتری وجود داشت. در این میان، کشورهایی مانند سوئد اعتمادی بسیار بالا به اوباما داشتند و در مقابل هیچ اعتمادی در آنها نسبت به ترامپ وجود ندارد. در سوئد 93 درصد مردم به اوباما اعتماد داشتند درحالی که فقط 10 درصد به ترامپ اعتماد می کنند.

با کاهش اعتماد مردم به رئیس جمهور آمریکا دیدگاه کلی مردم جهان نسبت به این کشور نیز تغییر پیدا کرده است. در دوران ریاست جمهوری آمریکا 64 درصد مردم در 37 کشور جهان نگاهی مثبت به ایالات متحده داشتند در حالی این عدد در دوران ترامپ به 49 درصد رسیده است.

مشکل اصلی مردم با ترامپ چیست؟

وقتی که از مردم پرسیده شد چه چیزی را درباره رئیس جمهور جدید ایالات متحده نمی پسندند پاسخ عجیب بود. تقریبا هیچ چیز او از نظر مردم ستودنی نیست. وقتی که لیست کلماتی که ترامپ با آن توصیف می شود را نگاه کنید همه چیز مشخص می شود: مغرور، تحمل ناپذیر، فاقد صلاحیت و خطرناک. در این بین 55 درصد از مردم او را رهبری قوی از نظر تجاری و به نوعی تاجر می دانند.

اما رئیس جمهور میلیادر از نظر شخصیتی بسیار منفور است. نظرسنجی ها هم سیاست های بین المللی ترامپ را به شدت غیرمحبوب نشان می دهد. از میان 5 پشنهاد عمده او در سیاست خارجی، تنها خروج از توافق هسته ای با ایران است که کمتر از 50 درصد مخالف دارد. این پیشنهاد نیز 49 درصد مخالف دارد و باید این نکته را در نظر گرفت که این نظرسنجی در خاورمیانه تنها در کشورهای لبنان، اردن و اسرائیل انجام شد.  

کلید واژه ها: ولادیمیر پوتین باراک اوباما دونالد ترامپ آنجلا مرکل


نظر شما :