اسد دوباره می‌تواند رئیس‌جمهور سوریه شود

۱۰ آذر ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۵ کد : ۱۹۶۵۰۶۰ سرخط اخبار

دبیرکل اتحادیه عرب تأکید کرد که تصمیم این اتحادیه برای ارجاع پرونده سوریه به سازمان ملل تصمیم نادرستی بود.

به گزارش ایسنا، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در مصاحبه با احمد موسی، گزارشگر برنامه "علی مسئولیتی" که از ماهواره صدی البلد پخش می شود، گفت: اتحادیه عرب با سازمان ملل برای رسیدن به آتش بس در سوریه همکاری می کند. بازگشت ۱۱ میلیون سوری به سرزمین شان نیاز به زمان زیادی دارد. تصمیم اتحادیه عرب برای ارجاع پرونده سوریه به سازمان ملل تصمیم نادرستی بود.

وی گفت: مردم سوریه تنها کسانی هستند که رهبر آینده خود را تعیین خواهند کرد. هیچ مانعی وجود ندارد که بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود.

احمد ابوالغیط گفت: ترکیه اجازه داد تا هزاران تن از جوانان غربی از طریق خاکش وارد عراق و سوریه شوند. آنکارا گذاشت داعش برای سرنگونی نظام سوریه وارد خاک این کشور شود.

وی افزود: ترکیه توجه نکرد که تروریسم بار دیگر از طریق جوانان و دختران متوهمی که به عراق و سوریه رفته اند به خود این کشور باز می گردد.

ابوالغیط گفت: داعش پدیده ای است که در حال نابودی است. داعش ممکن است به صورت گروهک های کوچک برای سال ها باقی بماند اما من معتقدم که به زودی نابود خواهد شد. داعش اوایل از طریق دو تیپ نظامی در موصل به سلاح دست یافت و از طریق فروش نفت آن مناطق به پول دست یافتند. سلاح هایی که در این منطقه پخش شده مثل پخش شدن آب در رود فرات است. داعش گروهی است که می تواند با ابزارهایش چاه های نفت را به راه بیندازد و ۱۰ هزار بشکه نفت را استخراج و آن را در ترکیه به فروش برساند.

وی گفت: ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش مثل ابومصعب الزرقاوی یک شخصیت واقعی است و در زیرزمین زندگی می کند. "خلافت اسلامی" راه حل مشکلاتی نیست که منطقه با آن مواجه است.

کلید واژه ها: اتحادیه عرب


نظر شما :