از تلف کردن وقت در نشست‌های اتحادیه اروپا خسته شده‌ام!

۲۸ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۱:۴۵ کد : ۱۹۶۳۲۲۹ سرخط اخبار

نخست وزیر ایتالیا ضمن انتقاد از تازه ترین نشست سران اتحادیه اروپا در براتیسلاوا، آن را تلف کردن وقت توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ماتئو رنتزی، نخست وزیر ایتالیا در کنفرانس خبری خود در فلورانس در این باره گفت: زمانی که به هیچ وجه اوضاع رو به بهبود نیست فکر نمی کنم درست باشد که ایتالیا وانمود کند که به این مساله توجهی ندارد.

چند ساعت قبل از این اظهارات، رنتزی در مصاحبه ای به انتقاد از این نشست پرداخته و اظهار کرده بود: به عنوان ایتالیا ما به شدت معتقدیم که اتحادیه اروپا آینده دارد اما ما باید دست به اقدامات جدی بزنیم چرا که سودی از اقدامات نمایشی نخواهیم برد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که به دلیل نارضایتی اش از تصمیمات این نشست در رابطه با سیاست های اقتصادی و مهاجرتی در کنفرانس مشترک خبری پایانی این نشست با صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه حضور نیافته است.

نخست وزیر ایتالیا گفت، کشورش به خواست آلمان و فرانسه به عنوان یک "لاپوشانی کننده" عمل نخواهد کرد.

در نشست براتیسلاو که سران کشورهای اتحادیه اروپا برای اولین بار پس از چهار دهه گرد هم آمدند، این کشورها به دنبال نشان دادن وحدت در پی خروج انگلیس از این بلوک بودند. رنتزی در رابطه با این هدف اظهار کرد که در این نشست نشانه هایی از گام های کوچک رو به جلو وجود داشت اما هنوز راهی بسیار طولانی برای رسیدن به ایده ای از اروپا که در ذهن داریم وجود دارد.

وی همچنین انتقادات خود علیه سیاست های ریاضتی اتحادیه اروپا را تکرار و خاطرنشان کرد: ایتالیا این حق را دارد که بگوید این قوانین فایده ای ندارند و نمی خواهد وانمود کند که این مساله اهمیتی ندارد.

کلید واژه ها: ایتالیا اتحادیه اروپا


نظر شما :