واکنش‌ها به نامزدی ترامپ: فینال با احمدی‌نژاد

۳۱ تیر ۱۳۹۵ | ۱۷:۴۶ کد : ۱۹۶۱۴۹۳ سرخط اخبار

وقت ایران: بعد از ماه ها کمپین بحث برانگیز، دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا شد. ترامپ روز سه شنبه اعلام کرد: «این روز را هیچ وقت فراموش نمی کنم، با کمک یکدیگر ما یک اتفاق تاریخی را ثبت کردیم. این بالا ترین تعداد رایی است که تا به حال به یکی از اعضای حزب جمهوریخواه داده شده است. این یک جنبش است که باید تا پایان ادامه یابد.»

به گزارش الجزیره، در کنوانسیون ملی حزب جمهوریخواه در کلیولند، مخالفان منتظر یک معجزه در آخرین لحظه بودند اما هرگز اتفاق نیفتاد. تعداد زیادی از آمریکایی ها مخالف سیاست های مطرح شده از سوی ترامپ هستند. نظر او درباره اینکه مکزیکی های مهاجر متجاوز و قاچاقچی مواد مخدر هستند و باید از ایالات متحده اخراج شوند و همچنین برنامه او برای جلوگیری از ورود مسلمانان به ایالات متحده مخالفت بسیاری از حامیان حقوق بشر و روزنامه نگاران را برانگیخته است.

کریستین امانپور، خبرنگار شبکه سی ان ان در صفحه توئیتر خود به نقل از مایکل هیدن، رئیس اسبق سیا نوشت: «کمپین ترامپ با قسمت های تیره روح مردم ارتباط برقرار کرده است.» امانپور همچنین از قول کن برنز، مورخ، نوشت: «دونالد ترامپ بی لیاقت ترین کاندیدای ممکن است.»

با وجود پیش بینی های اولیه مبنی بر اینکه ترامپ هرگز نامزد جمهوری خواهان نمی شود، چراکه هیچ تجربه ای در دنیای سیاست ندارد و شهرتش با ثروت کسب شده از راه تجارت و اجرای برنامه های تلویزیونی به دست آمده، حالا او پر رای ترین کاندیدای حزب جمهوریخواه در طول تاریخ شده است.

این تاجر بزرگ با کسب ۱۳ میلیون رای جمهوریخواهان در مقابل هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات در انتخابات نوامبر قرار می گیرد. کمپین ترامپ امیدوار است با این اعلام نامزدی موج عصبانیت ها و مخالفت ها کم شده و اتهامات درباره همسر ترامپ برای استفاده از متن سخنرانی میشل اوباما از یاد ها برود. با این حال در روز سوم کنوانسیون حزب جمهوریخواه، تد کروز که خود از نامزدهای اولیه بود در حمایت از ترامپ سخنرانی نکرد که برخی هواداران ترامپ به این دلیل او را هو کردند.

خبرنگار «وقت ایران» مجموعه ای از توئیت های روزنامه نگاران آمریکایی در واکنش به نامزدی ترامپ را مرور کرده است:

جنیفر روبین، واشنگتن پست: با توجه به این انتخاب، مشخصاً جمهوریخواهان استدلال خودشان را از دست داده اند.

جان پادهورتز، کامنتری: بی ذوقی مردم بعد از انتخاب ترامپ شگفت انگیز بود.

جیسون راسل، واشنگتن اگزمینر: آیا واقعاً ترامپ انتخاب شد!

جان نونان، ویکلی استاندارد: این یک واقعه تاریخی است. اولین کاندیدای ریاست جمهوری کاخ کرملین.

استوارت استیونز، کارشناس سیاسی: برنامه سخنرانی پوتین چه ساعتی است؟

برایان بارتلت، مدیر رشنال ۳۶۰: احساس می کنم قسمتی از روحم با این اتفاق مرد، اما تا نوامبر صبر می کنیم.

دان مک لافلین، نشنال ریویو: حزب جمهوریخواه مردی را نامزد کرد که پیشرفت را با مقداری از شادی همراه می کند که دیگر در آن نمی گنجد!!

کاربران ایرانی هم در این چند روز در توئیتر درباره ترامپ زیاد نوشتند:

بابک: من بعید میدونم ترامپ انتخاب بشه؛ روراست تر، صریح تر و بی نقاب تر از اونه که بتونه سیاستمدار موفقی باشه.

الفی: احمدی نژاد از اینور بیاد بالا، ترامپ از اونور ایشالله فینال هیجان انگیزی می بینیم.

کاپیتان: روی ترامپ شناختی ندارم ولی با این ادبیاتش اومدنشو رو باگ بزرگی واسه دموکراسی می دونم؛ پول و باند زر و زور.

کیخون: کاندیداتوری ترامپ با این پشتوانه مردمی و حزبی نشان از این دارد که جنون همزاد دموکراسی است و گاهی برای غلبه بر جنون باید اکثریت را نادیده گرفت.

خیلی نامحسوس: چرا من حس می کنم ترامپ یه جور گزینه انحرافی برای تشویق و به نوعی ترسوندن ملت برای رای دادن به کلینتونه؟ می دونم استعداد راننده تاکسی شدن دارم.

برخی کاربران ایرانی به صفحه اینستاگرام ترامپ سر زدند و کامنت هایی به فارسی برایش نوشتند:

milad_abodaniiii: آخه آقای ترامپ تو از سیاست چی سرت میشه برو ساختمان سازیتو بکن. به نفعته با ایران در نیوفتی چون در صدر ایران بچه های آبادان قرار دارن و اگر جنگی اتفاق بیفته جا برای خاک کردن همه سربازاتون نداریم. با تشکر بچه ناف آبودان.

مصطفی مقتدر: ایرانی ها به ترامپ رای بدید.

mohsen_karbalaii: همه دنیا دارن مسخرت میکنن...همه ازت بدشون میاد گاوچرون. چرا؟!؟

کلید واژه ها: ترامپ


نظر شما :