با تداوم رفتارهای دولت نتانیاهو

راهی جز مقاومت نیست

۰۸ تیر ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰ کد : ۱۹۶۰۵۵۴ اخبار اصلی خاورمیانه
نویسنده خبر: مکرم محمد احمد
مکرم محمد احمد می‌نویسد: نتانیاهو قاطعانه هر گونه تلاش برای رسیدن به راه حل را رد می‌کند و راهی در برابر فلسطینیان باقی نمی‌گذارد جز این که به مقاومت ادامه دهند و تا رسیدن به هدف نهایی به آن پایبند باشند.
راهی جز مقاومت نیست

دیپلماسی ایرانی: درگیری ها و کشتار فلسطینیان توسط اسرائیلی ها ادامه می یابد و هر دفعه ابزارهای قهریه و روش های پیشرفته تری را برای شکنجه و آزار و کشتار فلسطینیان استفاده می کنند با این حال بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل همچنان اصرار دارد که راه شر را تا آخر ادامه دهد، و راهی در برابر فلسطینی ها باقی نگذارد جز این که سرکوب اسرائیلی ها را بپذیرند و هزینه اشغال سرزمین هایشان را بپردازند، اشغالی که به آدمیت آنها با خشن ترین شکل ممکن توهین می کند. اکنون ملت فلسطین چاره ای نمی بیند جز این که در برابر این قوه سرکوب و قهریه صهیونیستی از هر ابزاری استفاده کند تا بتواند تقاص ستم اسرائیل را بگیرد و اجازه ندهد بیش از این به دشمنی بر سرزمین و حقوق و کرامتش ادامه دهد.

همان طور که قهر اسرائیلی نتوانست از پس جنگ کاردهای آشپزخانه معترضان فلسطینی برآید، و فلسطینی ها توانستند با این کار در هر جا، در خیابان و پیاده رو و ایستگاه اتوبوس، گوشه ای از انتقام خود را از صهیونیست ها بگیرند، اکنون نیز در کشتار فوری فلسطینی ها و سرکوب تمایلات آنها و احساس انتقام گیری شان در پس گرفتن کرامت انسانی شان ناکام مانده است. فلسطینی ها توانستند به خوبی به طرف اسرائیلی نشان دهند که همچنان توانایی پاسخ دادن به رفتارهای خصمانه شان را دارند.

اکنون بنیامین نتانیاهو در فکر ساخت دیواری به عمق 30 متر در زیر زمین است تا نوار غزه را محاصره کند و قوسی دایره ای شکل به طول 4 کیلومتر با صرف هزینه 600 میلیون دلار بسازد، برای این که فلسطینی ها بعد از جنگ 50 روزه در غزه که جان دست کم 2100 فلسطینی را گرفت و در مقابل 72 اسرائیلی را کشت، موفق شدند 30 تونل زیرزمینی بسازند که از این تعداد 14 تونل از مرزهای اسرائیل عبور کرده و به بعضی از روستاهای شهرک نشین ها رسیده است.

با وجود اقدامات تاسف برانگیز دیگری که اسرائیل مرتکب شده و مانع از ورود کارگران فلسطینی به داخل اسرائیل شده است، سازمان امنیت این رژیم موفق نشد جلوی استیلای فلسطینی ها بر اسرائیلی ها را بگیرد و تلاش برای کشتن آنها نشان می دهد که در برابر دفاع آنها از حقوق مشروعشان به استیصال رسیده است.

متاسفانه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با وجود همه خون های ریخته شده همچنان بر بستن تمامی راه های امید برای رسیدن با صلح با فلسطینی ها اصرار دارد و نمی گذارد که فلسطینیان کشور خود را در سرزمین های کرانه باختری و نوار غزه بسازند، اتفاقی که می تواند امنیت و سلامت همیشگی همه را تامین کند. او هر روز شرط جدیدی پیش روی فلسطینیان می گذارد تا همه راه حل ها را ببندد، او بر فلسطینیان تحمیل کرده که باید اسرائیل را به عنوان یک کشور یهودی به رسمیت بشناسد تا حق مشروع فلسطینی ها برای حضور و وجود در سرزمین های فلسطینی را از آنها بگیرد، همچنین پیش شرط گذاشته که قبل از آغاز هر گونه مذاکرات صلحی اعراب باید اسرائیل را به رسمیت بشناسند، به این ترتیب او قاطعانه هر گونه تلاش برای رسیدن به راه حل را رد می کند و راهی در برابر فلسطینیان باقی نمی گذارد جز این که به مقاومت ادامه دهند و تا رسیدن به هدف نهایی به آن پایبند باشند.

 

منبع: الاهرام / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

مکرم محمد احمد

نویسنده خبر

مكرم محمد احمد، نويسنده و روزنامه‌نگار و نماينده سابق مجلس مصر در سال 2007 و يكي از نويسندگان روزنامه الاهرام است. وي در گذشته مدير روزنامه الاهرام در دمشق ...

اطلاعات بیشتر

کلید واژه ها: فلسطین اسرائیل مقاومت


نظر شما :