الاخبار فاش کرد:

فرار یکی از رهبران جبهه النصره

۱۸ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰ کد : ۱۹۵۹۶۸۴ اخبار اصلی خاورمیانه
السخنه با همکاری بعضی افراد جبهه النصره توانست فرار کند و خود را به گارد مرزی ترکیه در خاک این کشور تسلیم کند. او به مقامات امنیتی ترکیه اعتراف کرده است که با سازمان امنیت اردن ارتباط دارد.
فرار یکی از رهبران جبهه النصره

دیپلماسی ایرانی: تویتر نویس مشهور سوری که از طریق حساب کاربری موسوم به «مزمجر» اخبار پشت پرده شبکه های تروریستی تکفیری را فاش می کند، در تازه ترین خبر خود گزارش داد که یکی از فرماندهان ارشد امنیتی جبهه النصره موسوم به «معتز السخنه» که اردنی الاصل است از جمع این شبکه فرار کرده و خود را به گارد مرزی ترکیه تسلیم کرده و اعترافات خطرناکی را به آنها کرده است.

به گزارش روزنامه لبنانی الاخبار، مزمجر که فعالیت خود را از سوریه دنبال می کند همچنین در تویتر خود نوشت که السخنه پسر یک افسر خلبان فعال در ارتش اردن است که قبل از آن که وارد زندان صیدنایا در اطراف دمشق شود در امارات متحده عربی کار می کرده است. وی زمانی که در زندان بود اعتراف کرده بود که ارتباطات بسیار نزدیکی با رهبران القاعده دارد. وی در سال 2012 از زندان سوریه آزاد می شود و به ترکیه می رود و از آن جا دوباره به شمال سوریه باز می گردد و در نوامبر 2013 به جبهه النصره می پیوندد. وظیفه او در زمان فعالیت در جبهه النصره «نظارت بر نقش های امنیتی جبهه النصره در بخش ساحلی سوریه» بود.

مزمجر درباره این فرمانده عالی رتبه فراری جبهه النصره می نویسد: السخنه که بعد از برگشت به سوریه به خود لقب «البصاص» داده بود با اکثر فرماندهان و رهبران جبهه النصره در شمال به استثنای ابو محمد الجولانی، امیر جبهه النصره دیدار داشته است. وی بارها اصرار کرد تا با جولانی دیدار کند اما موفق به دیدار با او نشد. اما البصاص بی کار ننشست و خود را به مسئول اقتصادی جبهه النصره که «زکور» خوانده می شود، نزدیک کرد. ارتباط او با زکور نزدیک بود تا این که فاش می شود او فساد مالی شدیدی دارد و به دنبال آن از سمتش برکنار می شود و برای مجازات تحویل دادگاه شرعی جبهه النصره می شود.   

مزمجر بعد از این معرفی می نویسد: حالا السخنه با همکاری «بعضی افراد ضعیف النفس» توانست فرار کند و خود را به گارد مرزی ترکیه در خاک این کشور تسلیم کرده است. او به مقامات امنیتی ترکیه اعتراف کرده است که با سازمان امنیت اردن ارتباط دارد. به دنبال آن اعتراف کرد که چند ماه پیش یکی از جاسوس ها و مزدوران اردن در میان جبهه النصره در استان درعا بازداشت شد.

در همین رابطه جبهه النصره یکی از بارزترین رهبران خود موسوم به ابو هاجر الحمصی، امیر ادلب و حلب سابق را به اتهام سوء استفاده از منصبش بازداشت کرده است.  

تحریریه دیپلماسی ایرانی /11

کلید واژه ها: جبهه النصره


نظر شما :