بر اساس شباهت‌ها

داعش میراث‌دار عثمانی است

۲۴ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰ کد : ۱۹۵۷۹۹۵ اخبار اصلی خاورمیانه
شکری صباغ می‌نویسد: همچنان ترک‌ها همان ترک‌ها هستند و عقب‌افتادگی در جهان اسلام همان عقب‌افتادگی است و به اسم اسلام جنایت می‌شود.
داعش میراث‌دار عثمانی است

نویسنده: شکری صباغ، نویسنده ترک

دیپلماسی ایرانی: بعد از مرگ "ارتوغرول" میان برادر او "دوندار" و پسرش "عثمان" اختلاف پیش آمد که در آخر عثمان عمومیش را کشت و قدرت را به دست گرفت و به این ترتیب دولت عثمانی تشکیل شد.

وقتی که نوه مراد اول سلطان عثمانی شد، او نیز دو برادر خود "ابراهیم" و "خلیل" را کشت از ترس این که مبادا برای جانشینی او طمع کنند. بعدا وقتی که در بستر مرگ بود، در جریان جنگ کوزووو در سال 1389 دستور داد پسرش "یعقوب" را بکشند تا با برادرش بر سر جانشینی اش به اختلاف نخورد.

سلطان محمد دوم (که فاتح استانبول بود) فتوایی شرعی صادر کرد که به موجب آن قتل برادرش را برای وحدت کشور و مصالح عالیه آن حلال اعلام کرد.

سلطان مراد سوم به محض این که به جای پدرش به قدرت رسید هر پنج برادرش را کشت. پسرش محمد سوم نیز کمتر از او جنایتکار نبود، او هم به محض این که قدرت را به دست گرفت هر 19 برادر خود را کشت که در برادرکشی رکورد شکسته باشد.

روزنامه نگار معروف ترک، "رحمی تروان" در مقاله ای که با عنوان "خاطرات پادشاهان" منتشر کرد، می گوید: «محمد سوم به همین هم بسنده نکرد، پسر کوچکش محمود را که 16 سال بیشتر نداشت، کشت تا قدرت برای پسر 14 ساله اش، باقی بماند، همان سلطان احمد که با ساختن مسجد جامع سلطان احمد (مسجد کبود) در استانبول مشهور شد.

وقتی که دولت عثمانی می خواست نفوذ خود را بر قاهره بسط دهد 50 هزار مسلمان مصری را کشت. "سلطان سلیم" از "طومان بای" خواست که با حکومت عثمانی بیعت کند و در مقابل این بیعت در حاکمیت مصر باقی بماند، او این پیشنهاد را رد کرد، تسلیم نشد، آرایش نظامی خود را منظم کرد، خندق های گوناگون حفر کرد، مردم را در مقاومت در برابر عثمانی مشارکت داد، اما مقاومتش شکست خورد، به دوستش شیخ حسن بن مرعی پناه برد، دوستش به او خیانت کرد، و کشته شد، و به این شکل مصر تحت حاکمیت عثمانی قرار گرفت.

بعد از آن سلطان سلیم برادرش را به دلیل این که شیوه خشونت آمیز او را در حکومت رد کرد، کشت.

همه اینها را گفتیم تا بگوییم:

قاتلان خلافت اسلامی را می خواستند، مقتولین نیز به دنبال خلافت اسلامی بودند، قاتلان شعار الله اکبر سر می دادند و مقتولین نیز شهادتین می گفتند. این سریال قدیمی، ترسناک و وحشتناک است، اما تاریخ را نمی خوانیم و از آن عبرت نمی گیریم در حالی که فقط می خواهیم یکی برایمان بخواند و فکری به حال ما بکند. تا این که امروز به موجود تازه متولد شده ای به اسم "داعش" رسیدیم. خودمان در به وجود آوردن آن سهیم بودیم اما از آن می ترسیم و در وحشت آن به سر می بریم!

معذرت می خواهم نگفتم میلیون ها کرد و ارمنی و مسلمان و مسیحی در اروپا همگی قربانی خلافت اسلامی به اسم اسلام شدند.

همچنان ترک ها همان ترک ها هستند و عقب افتادگی در جهان اسلام همان عقب افتادگی است و به اسم اسلام جنایت می شود.

 

منبع: عیتیت دات نت

کلید واژه ها: عثمانی داعش


( ۹۷ )

نظر شما :

سعید ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۸:۵۶
کاملا دروغ
زکریا ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۶:۲۱
کاملاً دروغ بزرگ
سیامک ۲۱ آبان ۱۴۰۲ | ۲۳:۱۱
کاملا درسته