عربستان میانجی‌گری پاکستان را رد کرد

۰۵ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۹:۵۴ کد : ۱۹۵۵۹۱۱ سرخط اخبار

یک روزنامه پاکستانی روز دوشنبه نوشت که وزیر امور خارجه عربستان گفته است هیچ گونه میانجی گری از سوی پاکستان میان تهران و ریاض در کار نیست.

به گزارش ایرنا، روزنامه انگلیسی زبان 'نیشن' پاکستان به نقل از رسانه عربی 'گلف نیوز' نوشت: عادل الجبیر که برای شرکت در کنفرانس همکاری های هند و اعراب به منامه پایتخت بحرین سفر کرده، روز گذشته گفته است تا زمانی که ایران پاسخ مثبت ندهد، میانجی گری در کار نخواهد بود.
براساس این گزارش، وزیر خارجه عربستان به صراحت اشاره نکرده که منظورش از 'پاسخ مثبت ایران' چیست.

در همین حال، روز گذشته و همزمان با ادعاهای وزیر خارجه عربستان، محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان نیز در لندن در گفت و گو با خبرنگاران گفته است که کشورش همچنان علاقمند به ادامه روند میانجی گری میان ایران و عربستان است و برای ادامه این روند، منتظر است تا پاسخ تهران و ریاض را دریافت کند.

به گزارش رادیو دولتی پاکستان، نواز شریف روز گذشته بار دیگر بر تمایل کشورش برای ادامه روند میانجی گری میان ایران و عربستان تاکید کرد و گفت: با هر دو طرف صحبت کرده ایم و منتظر دریافت پاسخ از سوی تهران و ریاض هستیم.

وی اظهار داشت: به محض دریافت پاسخ تهران و ریاض به پیشنهادهای پاکستان، روند میانجی گری برای کاهش تنش میان دو کشور را ادامه خواهیم داد.
وی تاکید کرد: ابتکار میانجی گری میان ایران و عربستان، ابتکاری کاملا پاکستانی است و کسی از ما نخواسته که چنین نقشی ایفا کنیم.

روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته گذشته نخست وزیر پاکستان به همراه فرمانده ارتش این کشور به ترتیب به ریاض و تهران سفر کردند و نواز شریف بعد از دیدار با حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که با طرف ایرانی برای تعیین نماینده ویژه با هدف پیگیری روند میانجی گری به توافق رسیده ایم و از عربستان نیز خواهم خواست تا نماینده ویژه خود را برای این امر تعیین و معرفی کند.

کلید واژه ها: تهران و ریاض


نظر شما :