روحانی هفته آینده به ایتالیا و فرانسه می رود

۰۱ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۴:۴۱ کد : ۱۹۵۵۸۰۷ سرخط اخبار
معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور هفته آینده به ایتالیا و فرانسه سفر می کند.
 
پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم از سفر رئیس جمهور به ایتالیا و فرانسه در هفته آینده خبر داد و گفت: حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور در رأس هیئتی بلندپایه صبح روز دوشنبه 5 بهمن ماه به دعوت نخست وزیر و رئیس جمهور ایتالیا به رم سفر می کند.
 
وی افزود: روحانی در سفر به ایتالیا پس از استقبال رسمی، ملاقات هایی با رئیس جمهور، نخست وزیر و سایر مقامات بلندپایه ایتالیا خواهد داشت. همچنین دیدار با تعدادی از سرمایه گذران و صاحبان صنایع بزرگ ایتالیا نیز در برنامه سفر به رم پیش بینی شده است.
 
معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور، حضور در واتیکان و ملاقات و گفت وگو با پاپ و نیز نخست وزیر واتیکان را از دیگر برنامه های رئیس جمهوری در مرحله اول سفر خود به اروپا اعلام کرد.
 
اسماعیلی ادامه داد: حجت الاسلام روحانی همچنین در روز چهارشنبه 7 بهمن ماه و پس از اتمام برنامه ها در ایتالیا، رم را به مقصد پاریس ترک می کند.
 
وی گفت: رئیس جمهور در سفرش به پاریس و پس از استقبال رسمی از سوی رئیس جمهور فرانسه، با وی دیدار و گفت وگو خواهد داشت و هیئت های عالیرتبه دو کشور نیز مذاکراتی مشترک خواهند داشت.
 
معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور ملاقات و گفتگو با مدیر کل یونسکو ، بازوی فرهنگی سازمان ملل متحد را نیز از دیگر برنامه های رئیس جمهور در پاریس اعلام کرد. همچنین دیدار تعدادی از سرمایه گذاران، مدیران اقتصادی و صاحبان ارشد صنایع بزرگ فرانسه  نیز برنامه ریزی شده است.
 
اسماعیلی ملاقات های دوجانبه و چندجانبه، نشست و مصاحبه با سردبیران ارشد رسانه های اروپایی، ایتالیایی و فرانسوی، دیدار با نخبگان و اندیشمندان، نشست مشترک با صاحبان صنایع و سرمایه گذاران را از سایر برنامه های پیش بینی شده برای رئیس جمهور در این سفر 4 روزه اعلام کرد.
 
به گفته معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور تعدادی از وزرا و مقامات بلندپایه کشورمان رئیس جمهور را در این سفر همراهی خواهند کرد و اسناد متعددی نیز برای همکاری های دوجانبه در عرصه های مختلف از سوی آنان به امضا خواهد رسید.
 
معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: همزمان با سفر رئیس جمهور، نشست های تخصصی و ملاقات هایی نیز میان سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی بخش خصوصی دو کشور انجام خواهد شد. حجت الاسلام روحانی پنجشنبه 8 بهمن ماه به کشور باز می گردد.

کلید واژه ها: ایتالیا ارتباطات و اطلاع رسانی


نظر شما :