قول همکاری اوباما و اردوغان در مبارزه با داعش

۳۰ دی ۱۳۹۴ | ۱۸:۵۸ کد : ۱۹۵۵۷۹۱ سرخط اخبار

باراک اوباما و رجب طیب اردوعان روسای جمهوری امریکا و ترکیه روز سه شنبه قول دادند که همکاری دو کشور درمبارزه با شبه نظامیان از جمله داعش و حزب کارگران کرد (پ.ک.ک) ادامه یابد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز از واشنگتن و آنکارا ، کاخ سفید و منابع ریاست جمهوری ترکیه گفتند : اوباما در یک تماس تلفنی با اردوغان همچنین بمب گذاری هفته گذشته در استانبول را که در آن ده گردشگر آلمانی کشته شدند به رئیس جمهوری ترکیه تسلیت گفت. داعش مسئولیت این حمله انتحاری را به عهده گرفت.

کاخ سفید دربیانیه ای گفت: اوباما همچنین سلسله حملات اخیر پ.ک.ک علیه نیروهای امنیتی ترکیه را محکوم و بر لزوم کاهش تنش تاکید کرده است.

رهبران ترکیه و آمریکا گفتند: مبارزه علیه تروریسم از جمله موضوعاتی مهمی خواهد بود که در جریان دیدار روز شنبه جو بایدن معاون رئیس جمهوری امریکا از ترکیه در دستور کار مذاکرات قرار خواهد گرفت.

ترکیه عضو ناتو و ائتلاف تحت رهبری امریکا علیه داعش در سوریه و عراق به طور فزاینده هدف حملات این گروه قرار گرفته است. داود اوغلو نخست وزیر ترکیه، داعش را در ارتباط با بمب گذاری 12 ژانویه در مرکز تاریخی استانبول مورد ملامت قرار داده است.


نظر شما :