حمایت مجدد جیمی کارتر از توافق ایران

۳۰ مهر ۱۳۹۴ | ۰۲:۲۰ کد : ۱۹۵۳۱۲۴ سرخط اخبار

در حالی که با وجود کلید خوردن «روز پذیرش برجام» در آمریکا مخالفت های مخالفان توافق هسته ای ایران و ۱+۵ همچنان ادامه دارد، رئیس جمهور اسبق و ۹۰ ساله این کشور بار دیگر حمایت خود را از برجام تکرار کرد.

به گزارش فارس، در ادامه اظهارنظرها در آمریکا درباره «برجام»، رئیس جمهور اسبق و دموکرات این کشور که پیشتر از توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 حمایت کرده بود، باز هم حمایت خود را تکرار کرد.

با وجود مخالفت های جمهوریخواهان با برجام و تلاشهای ناکام آنها در کنگره برای اخلال در روند اجرای توافق هسته ای ایران و گروه 1+5، در حال حاضر روند اجرای این توافق در آمریکا رو به جلو است.

روز یکشنبه هفته ای که گذشت، باراک اوباما طی فرمانی به وزرای کابینه خود دستور داد برای رفع برخی محدودیتها و تحریم های ایران بر اساس مفاد برجام آماده باشند. وی البته اجرای این روند را به تایید جان کری درباره انجام تعهدات برجامی ایران کرد؛ تعهداتی که قرار است آژانس بین المللی انرژی اتمی ناظر و داور اجرای آن باشد.

در ادامه واکنشها و اظهارنظرها درباره برجام در آمریکا رئیس جمهور اسبق آمریکا که پیشتر حمایت خود را از توافق هسته ای ایران و 1+5 اعلام کرده بود، روز سه شنبه در سخنانی حمایت خود را بار دیگر تکرار کرد.

«جیمی کارتر» چندی پیش ضمن حمایت از برجام و رد کردن مواضع نتانیاهو درباره این توافق، در مصاحبه ای تصریح کرد رژیم صهیونیستی از قابلیت های کافی برای حمله نظامی به تأسیسات هسته ای ایران برخوردار نیست.

به گزارش آسوشیتدپرس، رئیس جمهور اسبق و 90 ساله دموکرات آمریکا روز سه شنبه در جریان سخنرانی در یک مراسم بار دیگر از برجام حمایت کرد.

کارتر تاکید کرد که او «حمایت صریح و قاطعی» از توافق هسته ای ایران داشته و همچنین حمایت صریح و قاطعی از تلاشهای «جان کری» کرده و این موضوع را اخیرا هم در دیدار با وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد.

کلید واژه ها: توافق هسته ای ایران رئیس جمهور اسبق


نظر شما :