انتقاد از هیلاری در تجمع دلواپسان آمریکا

۰۲ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۹ کد : ۱۹۵۰۳۹۰ سرخط اخبار

خبرگزاری صدا و سیما - یک روزنامه صهیونیستی نوشت: تظاهرکنندگان طرفدار اسرائیل و ضد توافق هسته ای ایران در نیویورک هیلاری کلینتون، نامزد حزب دمکرات آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری سال آتی میلادی و همچنین چاک شومر، سناتور دمکرات ایالت نیویورک، را هدف انتقادات خود قرار دادند. 

پایگاه اینترنتی روزنامه هاآرتص، چاپ فلسطین اشغالی، روز پنجشنبه در مقاله ای به قلم جیکوب کورنبلاه نوشت: هزاران نفر که پرچم های آمریکا و پلاکاردهایی را در دست داشتند، روز چهارشنبه در میدان تایمز نیویورک تجمع کردند تا مراتب مخالفت خود را با توافق هسته ای ایران و همچنین حمایت های خود از اسرائیل را اعلام کنند. 

بیست و چهار سخنران در این مراسم سخنرانی کردند و در انتقادات خود، بیش از هر شخصیت دیگرِ آمریکایی، نام باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، و همچنین سناتور چاک شومر را بر زبان جاری کردند. 

جفری ویزِنفِلد، یکی از برگزارکنندگان این تظاهرات گفت: سناتور چاک شومر، که سناتور ایالت نیویورک است، آراء کافی (در سنا) در اختیار دارد که بتواند جلوِ این دیوانگی (توافق هسته ای ایران) را بگیرد. وی افزود: مردم، دیگربار فریب نخواهند خود. آمریکایی ها یک کره شمالیِ دیگر را تحمل نخواهند کرد. اگر این توافق (هسته ای ایران) مورد تأیید کنگره قرار گیرد، ما می دانیم باید چه کسی را مقصر بدانیم. وی خطاب به سناتور شومر گفت: رأی دهندگان آمریکایی در صورت تأیید توافق ایران توسط کنگره، شما را از سنا بیرون خواهند کرد و به رقبا شما رأی خواهند داد.

همچنین جرج پتاکی، یکی از نامزدهای ریاست جمهوری از سوی حزب جمهوریخواه آمریکا که فرماندار سابق ایالت نیویورک نیز بوده است، در این مراسم سخنرانی کرد. وی ضمن انتقاد از اعلام حمایت هیلاری کلینتون از توافق هسته ای ایران گفت: ما هیچ نیازی نداریم که رییس جمهور بعدی ما نیز کماکان به استمالت و دلجویی (از ایران) ادامه دهد. ما به فرمانده کل قوایی نیاز داریم که مانع دستیابی ایران به سلاح های هسته ای شود. 

کلید واژه ها: شومر


نظر شما :