بدون توافق خطر درگیری در خاورمیانه وجود داشت

۳۱ تیر ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۱ کد : ۱۹۵۰۳۱۷ سرخط اخبار

رئیس جمهور آمریکا طی سخنانی گفت که بدون توافق هسته ای با خطر یک درگیری دیگر در خاورمیانه مواجه بودیم.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا گفت که ایران باید سه آمریکایی بازداشت شده را آزاد کرده و به پیدا شدن "رابرت لوینسون" نیز کمک کند.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه سخنانش درباره توافق هسته ای با ایران گفت: بدون این توافق ما همچنان با خطر یک درگیری دیگر در خاورمیانه مواجه بودیم.

وی گفت: اگر ایران درباره توافق هسته ای تقلب کند، تحریم ها به سرعت باز خواهند گشت و این توافق رئیس جمهور بعدی آمریکا را در موضع قدرتمندتری در قبال ایران قرار خواهد داد.

اوباما در رقابت های انتخاباتی سال 2008 میلادی اعلام کرده بود در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به جنگ در عراق و افغانستان خاتمه خواهد داد.

وی اکنون امیدوار است که کسانی که از همه بهتر جنگ را می شناسند پذیرای گزینه دیگری به جای جنگ باشند و این بار (از جنگ) با ایران باید به هر قیمتی اجتناب شود.

کشورهای گروه 1+5 و ایران در روز 23 تیر پس از 22 ماه مذاکره به توافقی بلندمدت درباره فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران دست یافتند.

طی روزهای اخیر مقامات دولت آمریکا در حال رایزنی فشرده با مخالفان این توافق در درون آمریکا بوده اند.

باراک اوباما با دفاع از این توافق تهدید کرده است: تصویب هر گونه قانون مخالف توافقنامه هسته ای در کنگره را وتو خواهم کرد.
 


نظر شما :