چند رسانه بین‌المللی در ایران دفتر دارند؟

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰ کد : ۱۹۴۷۸۱۱ سرخط اخبار
اداره کل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد، 141 رسانه بین المللی دارای دفتر نمایندگی فعال در ایران هستند.

به گزارش ایسنا، از مجموع 141 رسانه بین المللی، 76 رسانه در حوزه رادیو و تلویزیون های بین المللی و منطقه ای، 26 خبرگزاری بین المللی و منطقه ای، 26 نشریه بین المللی و منطقه ای، 10 موسسه عکس بین المللی و سه سایت خبری دارای دفتر نمایندگی در ایران هستند.

41 رسانه از مجموع 76 رسانه در حوزه رادیو و تلویزیون های بین المللی را موسسات رادیو و تلویزیون های اسلامی تشکیل می دهد که از آن جمله می توان به شبکه های تلویزیونی چون المنار، المیادین، آسیا، الاتجاه، الفرات، بلادی، العهد، الغدیر، المسار و السلام عراق، هلال، قدس، جم، اولوسال اشاره کرد.

همچنین شش رسانه در حوزه خبرگزاری های بین المللی و منطقه ای را خبرگزاری های اسلامی چون سانا سوریه، صدای افغان افغانستان، النخیل عراق و آزادگان قرقیزستان تشکیل می دهند و پنج نشریه از 26 نشریه بین المللی را نشریات اسلامی چون روزنامه سول ترکیه، روزنامه عمان، روزنامه الاتحاد امارات، السفیر لبنان و فردای سبز افغانستان شامل می شوند.

سه سایت خبری العهد و العربی جدید لبنان و «دات» مصر نیز دارای دفتر نمایندگی در کشورمان هستند.

از جمله رادیو و تلویزیون های مهم بین المللی که دارای دفتر نمایندگی در ایران هستند می توان به تلویزیون CCTV، فونیکس و رادیو بین المللی چین، ZDF, RTL و ARD آلمان، ORF اتریش اشاره کرد.

همچنین تلویزیون های CBS ، ABC ،NBC و CNN آمریکا دارای خبرنگار و رابط خبری در تهران هستند.

بنابراین گزارش، خبرگزاری های بزرگ بین المللی AP، بلومبرگ و پلاتس آمریکا، AFP فرانسه، ایتارتاس روسیه، شین هوا چین، کیودو ژاپن و DPA آلمان و نشریات مهمی چون تایم، نیویورک تایمز، لس آنجلس تایمز و وال استریت ژورنال آمریکا، فایننشنال تایمز و الحیات انگلستان، یومیوری، آساهی، ماینیچی و نیکی ژاپن و ون هویی چین نیز دفتر نمایندگی در کشور دارند.

گتی ایمیجز، سیگما کوربیس و پلاریز ایمیجز آمریکا، سیپا و آباکا فرانسه، فرانت لاین استرالیا، پانوس پیکچرز و ایمپکت انگلستان، هوفت هلند و لیف آلمان 10 موسسه بین المللی عکس دارای دفتر نمایندگی در ایران را تشکیل می دهند.

تعداد 285 خبرنگار در رسانه های خارجی دارای دفتر نمایندگی در ایران مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد 193 نفر خبرنگار ایرانی و 92 نفر خبرنگاران غیر ایرانی شاغل در این رسانه ها هستند.

همچنین تعداد خبرنگاران زن شاغل در رسانه های خارجی دارای دفتر نمایندگی 40 و تعداد خبرنگاران مرد 245 نفر اعلام شده است.

در سال 1393 تعداد 650 خبرنگار خارجی با دریافت روادید مطبوعاتی برای پوشش رویدادهای داخلی کشور به اداره کل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کرده اند.
 

کلید واژه ها: رادیو و تلویزیون دفتر نمایندگی در ایران رسانه های خارجی


( ۴ )

نظر شما :