نگرانی‌ نتانیاهو اجرای‌ کامل‌ توافق‌ از‌ سوی ایران‌ است

۲۴ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰ کد : ۱۹۴۶۳۹۹ سرخط اخبار گام به گام تا توافق جامع

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اجرای کامل توافق هسته ای توسط ایران را اصلی ترین نگرانی رژیم صهیونیستی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژِیم اسرائیل در نشست امنیتی کابینه خود بزرگترین نگرانی خود را اجرای کامل توافق هسته ای بدون هیچگونه تخطی از سوی ایران دانست.

بنا بر این گزارش، نتانیاهو در سوم آوریل ساعاتی قبل از اعلام بیانیه لوزان توسط ایران و گروه ۱+۵ در تماسی تلفنی با رئیس جمهور آمریکا و رد و بدل کردن اظهاراتی تند با وی جلسه امنیتی خود را با اعضای کابینه اش تشکیل داد.

دو مقام ارشد صهیونیستی مطلع که خواسته اند نامشان فاش نشود در این خصوص گفته اند در این جلسه که ۳ ساعت طول کشیده است نتانیاهو اعلام داشته است که نگران اجرای تمامی خواسته ها توسط ایران است در صورتیکه این توافق تا ۳۰ ژوئن امضا شود.

بنا به گفته یکی از این مقامات، نتانیاهو همچنین گفته است اگر ایران به تمامی بندهای توافق عمل کند و در عین حال تقلب کند اثبات تقلب های ایران کار بسیار سختی خواهد بود.

بنا بر این گزارش وی همچنین در این جلسه گفته است که که ایران در این دوره ده تا ۱۵ ساله به تمامی تعهداتش عمل کند که در این صورت اعتماد جامعه جهانی را جلب خواهد کرد و از سوی آنها کشوری عادی شناخته خواهد شد که در این صورت متقاعد کردن قدرت های جهانی به اعمال نظارت بر برنامه هسته ای ایران و اعمال تحریم علیه این کشور کار بسیار سختی خواهد بود.


نظر شما :