اخبار مذاکرات هسته‌ای در لوزان - روز سه‌شنبه

پایان ضرب الاجل ماه مارس و ادامه مذاکرات

۱۱ فروردین ۱۳۹۴ | ۲۰:۲۷ کد : ۱۹۴۵۸۷۷ اخبار اصلی پرونده هسته ای گام به گام تا توافق جامع
جلسه وزیران خارجه ایران و 1+5 متوقف و به چهارشنبه ساعت 10:30 به وقت تهران موکول شد.
 پایان ضرب الاجل ماه مارس و ادامه مذاکرات

3:36- یک دیپلمات آلمانی گفت که وزیر امور خارجه این کشور قصد ندارد صبح لوزان را ترک کند.

3:35- خبرگزاری ایرنا: جلسه وزیران خارجه ایران و 1+5 متوقف و به چهارشنبه ساعت 8 صبح به وقت محلی – 10:30 به وقت تهران- موکول شد.

3:30- خبرنگار صدای آمریکا در لوزان می گوید یک دیپلمات اروپایی تأیید می کند که طرفین مذاکره در قسمت هایی از موضوع تحریم ها پیشرفت داشته اند.

3:14- خبرنگار تسنیم نوشت گفتگوهای وزیران خارجه متوقف شده و از ساعت شش صبح فردا از سر گرفته می شود. شنیده های خبرگزاری فارس هم حاکی از آن است که جلسه بعدی مذاکرات وزرا ساعت 6 صبح به وقت لوزان برگزار می شود. برخی خبرنگاران این خبر را تایید نکرده و عنوان می کنند که مذاکرات تا صبح ادامه دارد در حالیکه هیچ مقام رسمی این خبر را تایید و تکذیب نکرده است.

2:30- ساعت 12 شب به وقت لوزان، پایان ضرب الاجل ماه مارس و ادامه مذاکرات

2:29- خبرنگار بی بی سی: ایران و 1+5 در حال دیدار

2:10- خبرگزاری فارس گزارش داد یک مقام ایرانی به یکی از خبرنگاران ایرانی اعزامی به لوزان گفته که بحث ضرب الاجل سپیده دم از بیخ و بن دروغ است. خبرنگار جروزالم پست هم به نقل از یک مقام غربی می گوید که خبر منتشر شده در خصوص تعیین سپیده دم چهارشنبه به عنوان آخرین ضرب الاجل برای توافق هسته ای، نادرست است. بی بی سی هم به نقل از رویترز نوشت یک مقام آمریکایی مهلت به ایران برای تصمیم گیری تا بامداد چهارشنبه را تکذیب کرد. خبرنگار تسنیم هم گزارش داد نماینده فرانسه در مذاکرات لوزان و برخی دیپلمات های دیگر هرگونه ضرب الاجل تا صبح چهارشنبه برای دستیابی به توافق را رد کردند.

1:35- خبرگزاری رویترز به نقل از دیپلمات های غربی: گروه 1+5 به هیات ایرانی گفته اند تا پیش از سپیده دم چهارشنبه تصمیم خود را درباره پذیرش تفاهم سیاسی بگیرد.

1:33- خبرنگار بی بی سی: جلسه 1+5 و ایران فعلا متوقف شده. مذاکره کننده ها تک تک اتاق مذاکره را ترک کرده، برای استراحت به بار هتل می روند، (البته به جز هیات ایران).

1:16- سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه برنامه ای برای سفر به تاجیکستان دارد و امروز به مسکو می رود.

1:04- خبرنگار تسنیم: دیپلمات های غربی می گویند لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه و فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان، صبح امروز (چهارشنبه) لوزان سوئیس را ترک خواهند کرد.گزارش های خبرنگاران مستقر در لوزان حاکی از این است که دیپلمات های غربی از ایران خواسته اند که تا صبح به توافقی در مذاکرات هسته ای برسند.

00:59- بی بی سی: وزیران خارجه ایران و کشورهای 1+5، به جز چین، برای پنجمین بار در ساعات پایانی سه شنبه مذاکرات را از سر گرفتند. وزیر خارجه چین چند ساعت پیش سوئیس را ترک کرد و معاون او نماینده چین در مذاکرات امشب خواهد بود.

00:44- خبرنگار سی ان ان نوشت: اگر ضرب الاجل امروز منقضی شود هیچ اتفاقی نخواهد افتاد بلکه توافقنامه موقتی که هم اکنون اجرا می شود همچنان ادامه خواهد داشت تا اینکه سرنوشت آن در پایان ماه ژوئن مشخص شود.

00:36- شنیده های خبرنگار مهر از محل مذاکرات هسته ای حاکی از آن است مذاکرات هسته ای ایران در این مرحله نتایجی به همراه خواهد داشت، نتایجی که به احتمال زیاد تا حدود چند ساعت دیگر در لوزان اعلام خواهد شد. البته این اخبار حاکی از آن است که اعلام دستیابی به چارچوب های راه حل برای همه مسائل در شهر لوزان خواهد بود و به نظر نمی رسد که طرفین برای اعلام این تفاهم قصد ترک لوزان به مقصد ژنو را داشته باشند. به هر حال در کمتر از ۶ ساعت دیگر مذاکرات هسته ای ایران در لوزان با تازه ترین خبرها مواجه خواهد شد.

00:10- جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید: اگر نتوانیم به توافق سیاسی دست پیدا کنیم، دیگر تا پایان ماه ژوئن منتظر نخواهیم ماند که میز مذاکرات را ترک کنیم. مذاکره کنندگان آمریکایی در صورتی تا پایان موعد به مذاکرات ادامه خواهند داد که روندگفتگوها سازنده باقی بماند.

00:08- بی بی سی: بنا بر گزارش ها از لوزان با وجودی که مهلت دستیابی توافق سیاسی نیمه شب سه شنبه پایان می یابد، مذاکرات هسته ای ایران تا فردا ادامه خواهد داشت.

23:46- سیدمحمد صادق خرازی، سفیر سابق ایران در سازمان ملل و فرانسه در گفتگوی ویژه خبری شبکه 2 سیما گفت: برای رفع تحریم ها در درجه اول باید تحریم شورای امنیت از فصل هفتم شوای امنیت خارج شود. حدس می زنم طرف ایرانی توانسته است بخش اعظمی از تحریم ها را حل کند.

23:44- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: مذاکرات به اندازه کافی پیشرفت داشته که ارزشش را داشته باشد بیشتر از مهلت تعیین شده و تا روز چهارشنبه بمانیم. ماری هارف افزود: هنوز چند موضوع دشوار بین طرفین باقی مانده است. او گفت جان کری، وزیر خارجه آمریکا که قصد داشت محل مذاکرات را ترک کند تصمیم گرفته است که تا روز چهارشنبه در لوزان باقی بماند.

22:45- نشست وزرای خارجه ایران و 1+5 پس از دقایقی تنفس از سر گرفته شد.

22:41- خبرنگار تسنیم: لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه می گوید مذاکرات هسته ای ایران "پیشرفت" داشته اما در عین حال بسیار سخت و پیچیده است. وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که گفتگوها "ممکن است تمام شب ادامه داشته باشد."

22:32- صدای آمریکا به نقل از سخنگوی کاخ سفید: مطلوب نیست، اما اوباما می تواند میز مذاکره را ترک کند. توافق نکردن بهتر از یک توافق بد است.

22:25- وانگ یی وزیر خارجه چین، لوزان را به مقصد پکن ترک کرد. به گزارش ایرنا، وانگ یی در حالی لوزان را ترک کرد که همچنان جلسه 1+5 برقرار بود.

22:03- حمید بعیدی نژاد، مدیرکل سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه: موضوع تحریم ها حل شده است؛ البته نه امروز یا دیروز بلکه در طی مذاکرات طولانی که تاکنون داشته ایم، اما مسایلی وجود دارد که به مسأله تحریم ها مرتبط هستند که هنوز در حال بررسی آنها هستیم.

21:54- جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید گفت که مذاکرات در صورت نیاز فردا ادامه پیدا می کند.

21:26- بعیدی نژاد: مذاکرات تا فردا و حتی پس از آن هم می تواند طول بکشد. زمانی توافق حاصل می شود که همه موضوعات حل شود. تا زمانی که لازم باشد مذاکره می کنیم.

21:20- خبرگزاری ایسنا: حمید بعیدی نژاد، مدیر کل سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه در گفتگو با شبکه 1 سیمای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه در مرحله پایانی مذاکرات هستیم، گفت: مسائلی از جمله موضوع تحریم ها، مباحث تحقیق و توسعه، و برخی مباحث مرتبط با غنی سازی که همواره از اوایل مباحثات جزو مسائل مهم تلقی می شدند در این مرحله پایانی نیز جزو مذاکرات قرار دارند.

20:43- خبرگزاری اسوشیتدپرس به نقل از یک مقام ارشد دولت آمریکا نوشت که مذاکرات هسته ای می تواند به روز چهارشنبه هم کشیده شود البته اگر کارساز باشد.

20:39- آلن ایر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به صدای آمریکا گفت: اول باید درباره عناصر کلیدی به تفاهم مشترک برسیم بعد تا آخر ژوئن وقت داریم تا بر روی آن کار کنیم.

20:24- خبرنگار بی بی سی در محل مذاکرات در لوزان: سالن کنفرانس پلی تکنیک فدرال لوزان برای اعلام احتمالی بیانیه مشترک آماده می شود.

20:12- بی بی سی: نتانیاهو گفت: به نظر می رسد توافقی که در لوزان در حال شکل گیری است، تاثیری بر ادامه فعالیت تاسیسات هسته ای زیرزمینی ایران، رآکتور اراک و سانتریفیوژهای پیشرفته نخواهد داشت.

19:38- بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت: بازه گریز هسته ای ایران پس از توافق مورد مذاکره در لوزان کمتر از یکسال و حتی کمتر از آن خواهد بود. به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه هاآرتص، وی گفت: توافقی که هم اکنون در لوزان مورد مذاکره قرار گرفته است، راه را برای این مهیا خواهد کرد تا به سلاح هسته ای مسلح شود.

19:14- سایت ایران هسته ای نوشت: اطلاعات موجود نشان دهنده این است که 1+5 پیشنهاد کرده تحریم های شورای امنیت و همچنین محدودیت های اعمال شده بر برنامه تحقیق و توسعه را 4 تا 6 سال پس از آغاز اجرای توافق نهایی تعلیق کند. طرف غربی نام این زمان را «دوره پایبندی» یا «دوره تمکین» گذاشته و معتقد است در زمانی کوتاه تر از این نمی تواند متقاعد شود که ایران واقعا به تعهداتش پای بند است. غربی ها برای دوره گام نهایی دوره زمانی 15-13 ساله را پیشنهاد داده اند.

19:08- آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در کنفرانس خبری مشترک با فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه: مذاکرات هنوز به نتیجه نرسیده است. دستیابی به یک توافق نشانه خوبی خواهد بود.

19:06- خبرگزاری رویترز: انتظار می رود مذاکرات تا اواخر امشب ادامه یافته و احتمالا به چهارشنبه نیز کشیده شود. مقام های رسمی گفته اند که امیدوارند بر سر چیزی شبیه بیانیه به توافق برسند، در عین حال هر تفاهم اولیه و مقدماتی که مورد توافق قرار گیرد، محرمانه خواهد بود.

19:04- سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه به لوزان برگشت و به هتل محل مذاکرات رفت.

17:44-  خبرگزاری مهر: بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: در مورد موضوعات فنی مورد اختلاف، حرکت اگرچه کند اما همچنان رو به جلو است و اختلافات به حداقل رسیده است.

17:06- خبرگزاری فارس: نشست ایران و 1+5 پس از تنفسی یک ساعته از سر گرفته شد.

17:02- یک دیپلمات غربی به خبرگزاری رویترز گفته است: ما احساس می کنیم که حالا وقتش است. ما یا به توافق می رسیم یا نمی رسیم چون اگر این دوره را با رسیدن به نوعی چارچوب توافق پشت سر نگذاریم، توضیح دادن اینکه چرا می توانیم تا 30 ژوئن به توافق دست یابیم دشوار خواهد شد.

16:55- خبرگزاری تسنیم: یک منبع نزدیک به مذاکرات هسته ای در پاسخ به ادعای اسوشیتدپرس گفت که بحث ها همچنان ادامه دارد و تصمیمی گرفته نشده است.

16:38- خبرگزاری ایسنا: قرار است پس از استراحتی کوتاه مذاکرات در سطح وزیران خارجه عصر روز سه شنبه از سر گرفته شود. منابع خبری مختلف غربی و خارجی حاضر در محل مذاکرات اعلام کرده اند که متن بیانیه پایانی مذکرات در حال بررسی و تکمیل توسط وزیران خارجه است.

16:30- خبرنگار ایرنا از لوزان گزارش داد: سومین نشست وزیران خارجه ایران و کشورهای 1+5 پس از یکساعت و نیم پایان یافت. هیچ خبری از نتایج این نشست اعلام نشد. سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران هنگام عبور از کنار خبرنگاران در پاسخ به سوال های بی شمار آنها به «خسته نباشید» بسنده کرد.

16:28- سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد روسیه اعلام کرد: مذاکرات هسته ای در لوزان میان طرف های ایرانی و گروه 1+5 در فضای سازنده ای جریان دارد و گزینه های مختلف بر روی میز مذاکره قرار گرفته است.به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، ریابکوف روز سه شنبه گفت: مذاکرات در فضای سازنده ادامه دارد و پیشنهادهای مختلف مطرح شده اند.

14:24- روزنامه واشنگتن پست: طبق نتایج یک نظرسنجی آمریکایی ها به نسبت دو به یک از توافق هسته ای با ایران حمایت می کنند. نتایج این نظرسنجی ساعاتی پیش از آغاز دور جدید گفتگوها در روز سه شنبه در لوزان منتشر شد و طبق آن 59 درصد از مردم آمریکا از توافقی که به لغو تحریم های اعمال شده علیه ایران در مقابل محدودسازی برنامه هسته ای این کشور منجر شود، حمایت می کنند. 31 درصد دیگر نیز با توافق هسته ای موافق نیستند.

14:23- سومین نشست وزرای خارجه ایران و 1+5 با حضور فدریکا موگرینی، هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا

14:10- یک منبع نزدیک به مذاکرات به بی بی سی فارسی گفت که دو مشکل اصلی در مذاکرات صبح امروز یکی توالی زمانی رفع تحریم ها و دیگری چگونگی اطمینان یافتن از یک ساله بودن زمان گریز هسته ای (به سمت سلاح اتمی) بوده است.یک منبع اروپایی نزدیک به مذاکرات هم گفته است جلسه اول امروز با ایران چندان امیدوار کننده نبود.

13:55- مجید تخت روانچی، عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایران خبرهای برخی رسانه های غربی مبنی بر تمدید مهلت مذاکرات را رد کرد. وی در پاسخ به خبرنگار ایرنا گفت: چنین بحثی مطرح نشده است. برخی رسانه ها ی غربی همچون شبکه خبری فرانس 24 احتمال تمدید چند ساعته یا حتی چند روزه مذاکرات را مطرح کرده اند.

13:50- گلوبال پست در تحلیلی نوشت: مذاکرات هسته ای ایران به واپسین ساعات مهلت نهایی برای دستیابی به توافق هسته ای نزدیک شده است. در صورت دستیابی، این توافق گامی قابل توجه در روابط ایران و غرب خواهد بود و به طور قطع از همه تنش ها خواهد کاست. اما مسئله جالب توجه در مذاکرات اینست که همه کشورهای طرف مذاکره با ایران به استثنای آلمان خود مجهز به تسلیحات هسته ای هستند! آمریکا بیش از 7000 کلاهک هسته ای دارد؛ روسیه بیش از 8000 کلاهک دارد؛ انگلیس بیش از 200 کلاهک و چین بیش از 250 کلاهک هسته ای دارند و فرانسه نیز به بیش از 300 کلاهک هسته ای مجهز است.اسرائیل نیز که توافق با ایران را برای بشریت خطرآفرین توصیف کرده است، احتمالا حدود 80 کلاهک هسته ای دارد.

13:47- دیدار عباس عراقچی و وندی شرمن، معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا که از ساعتی پیش آغاز شده بود، پایان یافت.

13:38-  جولیان بورگر، سردبیر دیپلماتیک روزنامه گاردین در تویتر: شرکت کنندگان در مذاکرات بایستی خسته باشند؛ مذاکرات تنها با چهار ساعت استراحت، آغاز شد. ریابکف معاون وزیر امور خارجه روسیه در این باره گفت: ما تا ساعت 2 به مذاکرات ادامه دادیم و گفتگوها را ساعت 6 بامداد از سر گرفتیم.

13:33-  المانیتور: سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه ساعت 13 به وقت محلی، وارد لوزان خواهد شد.

13:22- خبرگزاری اسوشیتدپرس به نقل از منابع نزدیک به مذاکرات گزارش داد که احتمالا در پایان امروز بیانیه ای منتشر می شود که حاوی توافق بر سر جزئیات نیست اما تفاهم نامه ای تفصیلی هم همراه آن خواهد بود. به این ترتیب، دو طرف امکان ادامه مذاکرات تا دستیابی به توافق جامع در پایان ماه ژوئن را خواهند داشت. به گفته این منابع، انتخاب این راه نشانه باقی ماندن اختلاف نظر عمیق بین دو طرف است.

13:21- خبرگزاری اسوشیتدپرس: مقامات آگاه اعلام کردند گفتگوهای هسته ای ایران با توافق بر سر ادامه مذاکرات در مرحله ای جدید، پایان خواهد یافت.

13:19- جولیان بورگر، سردبیر دیپلماتیک روزنامه گاردین در تویتر: به نظر می رسد توافقنامه نهایی بر مبنای مسائلی تنظیم شود که طرفین تاکنون بر سر آنها توافق کرده اند.

13:17- تریتا پارسی، رئیس شورای ملی ایرانیان آمریکا در تویتر: در میانه سانتریفیوژها و تحریم ها، فراموش نکنید که (توافق هسته ای ایران) توافقی تاریخی همچون توافق میان نیکسون و چین و یا کمپ دیوید خواهد بود.

13:15- المانیتور: وزیر خارجه چین گفت: در دو روز اخیر پیشرفت داشتیم و من همچنان خوشبین هستم. من فکر می کنم تا شب می توانیم به توافق برسیم.

13:10- تویتر خبرنگار تسنیم: ریابکوف، مذاکره کننده ارشد روسیه: امیدوارم که به طرز مثبتی غافلگیر شوید.

13:05- اسپاتنیک نیوز: وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد کارشناسان روسی «نقشی کلیدی» در گفتگوهای هسته ای ایران داشتند.

12:59- واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم نوشت: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانسی مطبوعاتی در مسکو گفت ما تحریم هایی را که خارج از چارچوب سازمان ملل بر ایران تحمیل شده است به رسمیت نمی شناسیم.

12:57- رویترز: با تلاش شش قدرت جهانی برای دستیابی به توافق هسته ای بهای نفت در بازارهای بین المللی باز هم کاهش یافت.

12:55- سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه: شانس دستیابی به توافق زیاد است. شاید نه صد درصد اما هیچوقت نمی توان از هیچ چیزی صد درصد مطمئن بود. توافق انجام شدنی است البته به شرط اینکه طرف ها در آخرین لحظات توقعات خود را بیشتر نکنند.

12:48 - تریتا پارسی، رئیس شورای ملی ایرانیان آمریکا در تویتر: حواستان به هرگونه اعلام برنامه جدید برای انتقال ادامه گفتگوها به ژنو باشد. این بدین معنی است که توافق حاصل شده است.

12:45 - الحیات نوشت: فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر امور خارجه آلمان می گوید که در مذاکرات با ایران هم پیشرفت و هم پسرفت داشته ایم و ما همچنان با جدیت به گفت وگوهایمان ادامه می دهیم.

12:41- الحیات نوشت: ژیرار آرو سفیر فرانسه در آمریکا گفته که هنوز یک سری اختلافات اساسی باقی مانده است که باید در مذاکرات هسته ای ایران حل شود.

12:33- خبرگزاری ایسنا اظهارات حسین موسویان، مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران را پوشش داده که در میزگرد هسته ای دانشگاه هارواد آمریکا گفته است: اگر مذاکره کنندگان نتوانند به توافق نهایی دست یابند، برای پیشرفت مذاکرات می توانند توافق دومی را امضا کنند که شامل برخی تعهدات از طرف ایران در مقابل رفع برخی از تحریم های اساسی به طور همیشگی باشد و برای توافق نهایی آخر چند ماه دیگری هم مذاکره کنند. برای مثال با افزایش سطح غنی سازی ایران به سطح ٢٠٪ در سال ٢٠١١ ، اروپا بانک مرکزی و نفت ایران را تحریم کرد. حالا مذاکره کننده گان می توانند توافق کنند که مثلا برای یک دوره ای طولانی، ایران غنی سازی در سطح ٥٪ داشته باشد و یا بازفراوری پلوتونیوم نداشته باشد و اروپا تحریم های بانک مرکزی، نفت و سویفت را لغو کند.

12:22- فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس در نشست صبح وزرای خارجه ایران و 1+5

12:20 - روزنامه العرب نوشت که ترکی فیصل، رئیس سابق سازمان امنیت عربستان بار دیگر تاکید کرد که عربستان خواستار توافق هسته ای مشابه ایران برای عربستان است چرا که ایران را رقیب اصلی خود در منطقه می داند و معتقد است این توافق نمی تواند جلوی توسعه برنامه های هسته ای ایران را بگیرد.

12:10- روزنامه العرب به نقل از یک دیپلمات غربی نوشت: ایران دوره 10 ساله توافق جامع را پذیرفته است اما غرب همچنان اصرار دارد که دوره توافق جامع 15 ساله باشد. ایران با دوره 15 ساله مخالفت کرده و گفته است که دوره بالاتر از 10 ساله را نمی پذیرد.

12:04- روزنامه وال استریت ژورنال: سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه قصد دارد به لوزان برگردد.

12:00 - برخی منابع در مصاحبه با ایتارتاس گفتند طرح کلی یک مصالحه درباره لغو تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران در مذاکرات هسته ای در لوزان سوییس تهیه شده است. براساس این مصالحه، ایران شاهد لغو بخش اعظم تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه این کشور پس از امضای یک موافقتنامه جامع و به لحاظ قانونی الزام آور درباره برنامه هسته ای تهران خواهد بود. پیش بینی می شود چنین سندی ماه ژوئن امضا شود. در ازای آن، آمریکا تاکید دارد باید سازوکاری تهیه شود تا در صورت نقض مفاد موافقتنامه به دست آمده، تحریم ها علیه ایران به طور خودکار از سر گرفته شود.

11:44- علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و ارنست مونیز، وزیر انرژی اتمی آمریکا به همراه معاونان وزارت خارجه دو کشور با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

11:37- خبرنگار بی بی سی در لوزان: فقط ١٥ ساعت مانده به ضرب الاجل. جلسه 1+5 و ایران پایان یافته و دیدارهای دوجانبه در جریان است. حالا چانه زنی های آخر ایران و آمریکا.

11:03- یک منبع در هیات ایرانی به خبرنگار ایرنا گفت هیات ها مصر هستند امروز به نتیجه برسند، ولو آن که جلسات تا پاسی از شب به طول بینجامد.

11:01- پایان جلسه وزیران خارجه ایران و 1+5 پس از یک ساعت

10:08-  دومین نشست وزرای خارجه ایران و 1+5 در لوزان سوئیس برگزار شد. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در این نشست حاضر نیست و معاونش ریاست هیات روسی را برعهده دارد.

کلید واژه ها: گروه 5+1 مذاکرات هسته ای توافق هسته ای


نظر شما :