چند مسجد در فرانسه هدف حمله قرار گرفت

۱۸ دی ۱۳۹۳ | ۲۲:۳۳ کد : ۱۹۴۲۸۳۷ سرخط اخبار

در پی حمله مرگبار روز گذشته به دفتر نشریه شارلی ابدو در پاریس، گزارش هایی از حمله به چند مسجد و تعدادی از اماکن متعلق به مسلمانان در فرانسه انتشار یافته است.

 
به گزارش بی بی سی روز پنجشنبه، ٨ ژانویه (١٨ دی)، خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که طی ساعات شب قبل، چند مسجد در دو شهر فرانسه هدف تهاجم افراد ناشناس قرار گرفته اما این حملات تلفاتی برجای نگذاشته است.
 
براساس این گزارش، سه نارنجک مشقی به سوی مسجدی در شهر لومان، واقع در غرب پاریس، پرتاب شد. همچنین، کوتاه مدتی پس از برگزاری مراسم نماز شامگاهی در مسجدی در ناربون در جنوب فرانسه، افراد ناشناس چند تیر به سوی مسجد شلیک کردند که به کسی آسیبی نرساند.
همچنین، صبح پنجشنبه، انفجاری در یک مغازه کباب فروشی نزدیک مسجدی در شهرک ویلفرانس سور سائون روی داد که تلفاتی نداشت. این مسجد ارتباطی به مسجد محلی نداشت اما ظاهرا صاحبان آن در برنامه های این مسجد فعالیت داشتند.
 
پیشتر، گزارش شده بود در جریان تیراندازی در یک ایستگاه مترو در پاریس یک مامور زن پلیس زخمی شد و ساعاتی بعد در بیمارستان درگذشت.
 
به گزارش منابع خبری، در جریان این تیراندازی یک مرد بازداشت شده اما مشخص نیست که آیا این بازداشت با ماجرای حمله به دفتر نشریه شارلی ابدو در روز چهارشنبه ارتباطی داشته باشد.
 
برنار کازنوو، وزیر کشور فرانسه، که صبح پنجشنبه در جلسه اضطراری هیات دولت به ریاست رئیس جمهوری شرکت داشت، با ترک این جلسه، به ایستگاه مترو محل تیراندازی رفته و قرار است رئیس جمهوری نیز بعدا از این محل دیدن کند.
 
جلسه روز پنجشنبه به منظور بررسی حمله مسلحانه روز چهارشنبه به دفتر نشریه فکاهی شارلی ابدو در پاریس برگزار شده است.
 
همزمان، مانوئل وال، نخست وزیر فرانسه، گفته است که ماموران پلیس در جستجو برای یافتن و دستگیری دو مظنون اصلی حمله به دفتر شارلی ابدو، چند نفر را بازداشت کرده اند. وزارت کشور فرانسه شمار بازداشت شدگان را هفت نفر اعلام کرده است.
 
پلیس فرانسه پیشتر گفته بود که دو برادر به اسامی شریف و سعید کواشی در حمله به دفتر این نشریه دست داشته اند. فرد دیگری به نام حمید مراد نیز در ارتباط با همین ماجرا خود را تسلیم پلیس کرده و بازداشت شده است.
 
در حمله روز گذشته، دوازده نفر از جمله چهار تن از کارکنان نشریه و دو مامور پلیس جان خود را از دست دادند.

کلید واژه ها: شارلی ابدو پاریس


نظر شما :