سازمان ملل بورکینافاسو را تهدید به تحریم کرد

۱۲ آبان ۱۳۹۳ | ۱۲:۴۵ کد : ۱۹۴۰۳۷۴ سرخط اخبار

فرستاده سازمان ملل متحد در امور غرب آفریقا روز یکشنبه گفت اگر ارتش بورکینافاسو قدرت در این کشور را حفظ کند و یک روند انتقال قدرت در چارچوب قانون اساسی را پس از برکنار شدن بلز کمپائوره به اجرا در نیاورد ممکن است با تحریم هایی روبرو شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری ریانووستی، محمد چامباس افزود :« سرهنگ اسحاق زیدا که به عنوان رئیس دولت انتقالی انتخاب شده گفته است تلاش خواهد کرد با سازمان ملل متحد ، اتحادیه آفریقا و جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا موسوم به اکوواس برای یافتن راه حلی قابل قبول مطابق با قانون اساسی به منظور پایان دادن به بحران در بورکینافاسو همکاری کند.

وی تصریح کرد: «ما می خواهیم از اعمال تحریم ها علیه بورکینافاسو جلوگیری کنیم.»

کمپائوره روز جمعه پس از دو روز اعتراض گسترده علیه تلاش های وی برای تغییر در قانون اساسی و تمدید حاکمیت 27 ساله خود ، از قدرت کناره گیری کرد.

از زمان اعلام استقلال بورکینافاسو از فرانسه در سال 1960 ، این هفتمین بار است که یک افسر نظامی به عنوان رئیس دولت انتخاب می شود.

بورکینافاسو برغم آنکه یکی از فقیرترین کشورهای جهان است اما در دوره ریاست جمهوری کمپائوره این کشور به عنوان یک میانجیگر کلیدی در بحران های منطقه ای ایفای نقش کرده است.

کلید واژه ها: بورکینافاسو


نظر شما :