خشم نخست وزیر استرالیا از تصویر بی‌سر سرباز سوری

۲۰ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۴:۱۵ کد : ۱۹۳۶۹۵۸ سرخط اخبار

نخست وزیر استرالیا امروز (دوشنبه) گفت: تصویر شوکه کننده از پسر جوان یک مرد استرالیایی که یک سر بریده شده را در سوریه نشان می دهد، بیانگر این است که ارتش تروریستی داعش تا چه حد وحشی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، تونی ابوت، نخست وزیر استرالیا این سخنان را در زمان اعلام کمک های بشردوستانه کانبرا برای عراق مطرح کرد و گفت که کمک ها به غیرنظامیان طی روزهای آتی ارسال می شود.

روزنامه آسترلین در گزارشی نوشت: این تصویر که در شهر رقه در شمال سوریه گرفته شده است، در توییتر خالد شروف منتشر شده است.

وی سال گذشته به سوریه رفت و هم اکنون یکی از تروریست های داعش است. در این تصویر پسر هفت ساله شروف با یک شلوار چهارخانه آبی، یک تی شرت آبی و یک کلاه بیسبال تلاش می کند تا سر بریده شده یک سرباز سوری را در هوا نگه دارد. در زیر این تصویر نوشته شده است: او پسرم است.

تصویر دیگری نیز از این فرد در روزنامه آسترلین ( The Australian) منتشر شده است که به همراه سه تن دیگر است و آژانس های امنیتی گمان می کنند که آن ها نیز پسران خالد باشند. تمامی آن ها در مقابل پرچم داعش با اسلحه ایستاده اند.

تونی ابوت در مصاحبه با رادیو ای بی سی از هلند گفت که این تصاویر نشان دهنده ماهیت وحشی این گروه تروریستی است.

وی افزود: ما همه اکنون می توانیم بگوییم که داعش نه تنها یک گروه تروریستی بلکه یک ارتش تروریستی است و آن ها تنها به دنبال تشکیل یک کشور تروریستی هستند، همین مشکلات بسیاری به وجود می آورد که تبعات آن نه تنها برای مردم خاورمیانه بلکه برای تمام جهان است. ما مدارک بیشتری در اختیار داریم که نشان می دهد این گروه تا چه حد وحشی است.

دولت استرالیا برای شروف حکم بازداشت صادر کرده است و مقام های این کشور گفته اند که حدود 150 استرالیایی در کنار شبه نظامیان خارجی، عمدتا در سوریه وعراق می جنگند. تونی ابوت همچنین گفت که استرالیا آماده است تا با آمریکا برای ارسال کمک های بشردوستانه برای غیرنظامیان عراق همکاری کند.

کلید واژه ها: داعش استرالیا


نظر شما :