مذاکرات هسته‌ای با ایران باید ادامه داشته باشد

۲۹ تیر ۱۳۹۳ | ۱۸:۲۵ کد : ۱۹۳۶۰۸۰ سرخط اخبار

روزنامه آمریکایی یو اس ای تودی در گزارشی نوشت: ایران به تعهدات خود طبق توافق موقت ژنو پایبند بوده است و بنابراین مذاکرات هسته ای با ایران باید ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه آمریکایی یو اس ای تودی در گزارشی با اشاره به هشدارهای غرب در خصوص کاهش تحریم ها علیه ایران طبق توافق موقت ژنو نوشت که این پیش بینی ها که کاهش تحریم ها فاجعه بار خواهد بود، اشتباه است و همچنین هشدارهای آنها درباره اینکه ایران در حین مذاکرات با گروه 1+5، تقلب خواهد کرد همگی اشتباه بود و ایران به تعهدات خود بر طبق توافق موقت ژنو پایبند بود.

در این گزارش به توافق موقت ژنو با ایران اشاره شده بود و نوشت که پیشرفت هایی حاصل شده است که تا چند ماه پیش دور از دسترس بود.

با توافق طرفین مذاکرات هسته ای، مهلت مذاکرات تا ۲۴ نوامبر سال جاری میلادی تمدید شد و یو اس ای تودی ادامه داد که انتظار می رفت که این مهلت مذاکرات تمدید شود اما همچنان برخی از منتقدان درباره این افزایش زمان مذاکرات انتقادهایی را مطرح کردند.

یو اس ای تودی درباره همکاری ایران در خصوص توافق موقت ژنو نوشت، در واقع، ایران موافقت کرد که طرح رأکتور اراک را تغییر دهد پیشنهاد داد که اورانیوم با سطح غنای بالا را به شکلی که خطر کمتری دارد تبدیل کنند که البته هیچ یک از اینها به مفهوم این نیست که توافق نهایی حاصل می شود.

کلید واژه ها: توافق موقت ژنو


نظر شما :