تشدید دامنه حضور پنتاگون در اطراف عراق

۲۸ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۴:۴۴ کد : ۱۹۳۴۵۳۴ سرخط اخبار

وزارت دفاع امریکا پنتاگون در حال گسترش دامنه حضور نیروهایش در منطقه برای انجام حملات احتمالی ضد نیروهای تروریستی داعش در عراق است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز؛ وزارت دفاع آمریکا پنتاگون در حال ادامه دادن به سیاست تجمیع نیرو و تجهیزات نظامی در اطراف عراق برای انجام حملات نظامی ضد نیروهای تروریستی داعش در این کشور است.

پنتاگون در این باره معتقد است آمادگی نظامی برای هر گونه تصمیم احتمالی باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا برای اقدام نظامی ضد نیروهای تروریستی داعش در عراق باید وجود داشته باشد.

تاکنون وزارت دفاع آمریکا پنتاگون صدها تن از نظامیان خود را برای تامین امنیت مراکز دیپلماسی عراق به این کشور اعزام کرده است البته گفته شده که برای تامین امنیت شماری از اتباع آمریکایی حاضر در عراق نیز این نیروها اعزام شده اند.

هم اکنون در آب های خلیج فارس ناوهواپیمابر " جورج بوش " مضافاً بر 5 فروند کشتی نظامی دیگر مستقر هستند که در بین این کشتی ها می توان به کشتی آبی خاکی میسا فیردی اشاره کرد این کشتی برای انجام عملیات سریع نظامی اختصاص یافته است و دهها فروند هواپیمای نظامی بر روی عرشه این کشتی ها و ناو جورج بوش مستقر هستند، وهمگی اکنون در انتظار دریافت ساعت صفر برای آغاز عملیات نظامی ضد نیروهای داعش در عراق هستند.

هم اکنون وزارت دفاع آمریکا روز به روز در حال گسترش دامنه تجمیع نیروهای نظامی خود در اطراف عراق است، پنتاگون در حال بررسی نحوه پیش روی گروه های داعش به عراق هستند.

کلید واژه ها: داعش پنتاگون


نظر شما :