مالکی همچنان پیشتاز انتخابات عراق است

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۰۰:۳۸ کد : ۱۹۳۲۸۲۰ سرخط اخبار

منابع آگاه اعلام کردند که فهرست ائتلاف «دولت قانون» به ریاست نوری مالکی، براساس آرایی که تاکنون شمارش شده، بیش از یک میلیون رای در حوزه بغداد کسب کرده و از سایر رقبا پیش است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از العالم، منابع آگاه در عراق خبر داده اند که مالکی، رییس ائتلاف دولت قانون، 700 هزار رای در بغداد کسب کرده که بیشتر از آرای مجموع تشکل های الاحرار، المواطن، الفضیله و الصادقون است.

این منابع افزودند: میزان آرای شمارش شده در بغداد تا امروز (چهارشنبه) حاکی است که ائتلاف دولت قانون یک میلیون و 500 هزار رای به دست آورده است.

این منابع خاطرنشان کردند که پس از نوری مالکی، خلف عبدالصمد نامزد ائتلاف دولت قانون در استان بصره با 124 هزار رای رتبه دوم و حنان الفتلاوی نامزد دولت قانون در بابل با 87 هزار رای نفر سوم شد.

بنابر این گزارش آرای هیچ یک از تشکل های دیگر تاکنون نتوانسته با آرای مالکی برابری کند به طوری که ابراهیم الجعفری، رییس جریان اصلاح ملی، 10 هزار رای و بهاء الاعرجی، رییس تجمع مشارکت ملی وابسته به جریان صدر نیز هفت هزار رای آورده است.

گفتنی است شبکه عین العراق ناظر انتخابات عراق اول مه 2014 اعلام کرد که نتیجه نظر سنجی استانهای عراق که 91 درصد از رای دهندگان را شامل می شد به استثنای الانبار؛ بیانگر این است که ائتلاف دولت قانون در رتبه اول، تشکل های صدر رتبه دوم و ائتلاف المواطن در رتبه سوم قرار دارند.

انتخابات پارلمانی عراق در بغداد و سایر استانهای این کشور روز چهارشنبه 10 اردیبهشت ماه 1393( 30 آوریل 2014 ) تحت تدابیر شدید امنیتی و اجرای منع عبور و مرور برگزار شد و رای گیری ساعت شش غروب پایان یافت.

گفتنی است این دور از انتخابات پارلمانی عراق سومین انتخابات از سال 2003 و اولین انتخابات پس از عقب نشینی ارتش امریکا از این کشور در پایان سال 2011 است و برای اولین بار در انتخابات از کارتهای انتخاباتی الکترونیکی استفاده شد.

کلید واژه ها: دولت قانون بغداد ائتلاف دولت قانون مالکی


نظر شما :