برافراشتن پرچم روسیه در پایگاه‌های کریمه

۰۶ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۸:۰۲ کد : ۱۹۳۰۵۷۳ سرخط اخبار

رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه ضمن تشریح چگونگی خروج نیروهای اوکراینی از شبه جزیره کریمه اعلام کرد که پرچم های روسیه در تمام ۱۹۳ یگان نظامی مستقر در کریمه به اهتزاز در آمدند.

به گزارش تسنیم به نقل از ریانووستی، والری گراسیموف، رییس ستاد کل ارتش روسیه نحوه خروج نظامیان اوکراین از خاک جمهوری کریمه را توضیح داده و اعلام کرد پرچم های روسیه در تمام 193 یگان نظامی مستقر در کریمه به اهتزاز در آمدند.

گراسیموف گفت: تا روز 26 مارس پرچم های روسیه در تمام 193 یگان و موسسه نظامی نیروهای مسلح اوکراین، مستقر در کریمه بالا برده شده اند. مراسم رسمی بالا بردن پرچم ملی فدراسیون روسیه و اجرای سرود روسیه با حضور پرسنل در شهرک های نظامی برگزار گردید.

به گفته رییس ستاد کل ارتش روسیه تمام نظامیانی که برای ادامه خدمت در نیروهای مسلح اوکراین و تحویل سلاح های خود ابراز تمایل کرده اند، خارج از محل استقرار یگان های نظامی قرار داشته و برای خروج سازمان یافته از اوکراین به همراه اشیای شخصی خود آماده می شوند.

گراسیموف خاطرنشان کرد طبق توافق وزارتخانه های دفاع روسیه و اوکراین، نظامیان اوکراینی و اعضای خانواده آنها با قطارهای راه آهن از شبه جزیره کریمه خارج خواهند شد.

یادآور می شود همه پرسی در خصوص موقعیت حقوقی جمهوری کریمه و شهر سواستوپول روز یکشنبه 16 مارس برگزار شد و در جریان آن بیش از 96 درصد از شرکت کنندگان در آن به جدایی از اوکراین و پیوستن این شبه جزیره و شهر به فدراسیون روسیه رای دادند. روز 18 ماه مارس پیمان پیوستن کریمه و شهر سواستوپل به ترکیب فدراسیون روسیه در کاخ کرملین مسکو به امضا رسید.

"ولادیمیر پوتین" رییس جمهور روسیه، پس از تصویب این پیمان در مجالس پارلمان کشور، روز 21 مارس قانون تصویب پیمان پیوستن کریمه و سواستوپل به روسیه را امضا کرد.

کلید واژه ها: روسیه کریمه اوکراین


( ۱ )

نظر شما :