بایدن: روسیه در مسیر تاریکی قدم برمی‌دارد

۲۹ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۳:۴۸ کد : ۱۹۳۰۳۰۱ سرخط اخبار

معاون رئیس جمهور آمریکا مدعی شد روسیه به خاطر اقداماتش در اوکراین و شبه جزیره کریمه در مسیری تاریک به سوی انزوای بیشتر قرار گرفته است.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا امروز چهارشنبه در پایتخت لیتوانی تاکید کرد، واشنگتن از اعضای ناتو در برابر هرگونه اقدام تجاوزکارانه حمایت و دفاع خواهد کرد. وی گفت، روسیه به خاطر اقدامات اخیر خود در اوکراین در مسیر تاریکی قرار گرفته که به سوی منزوی شدن است.

بر اساس این گزارش سفر بایدن به لیتوانی در حالی است که تنش در روابط روسیه و غرب بر سر بحران اوکراین و کریمه به شدت افزایش یافته و کشورهای حوزه بالتیک به شدت نگران تحولات اخیر منطقه هستند. وی در جمع خبرنگاران افزود، ما در کنار متحدان خود در بالتیک ایستاده ایم و از مردم اوکراین در برابر اقدامات تجاوزکارانه روسیه ایستاده ایم.

بایدن تاکید کرد، تا زمانی که روسیه به حرکت در این مسیر تاریک ادامه دهد با انزوای سیاسی و اقتصادی بیشتری روبرو خواهد شد. کشورهای بالتیک اقدام ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در الحاق کریمه به خاک این کشور را محکوم کرده اند. آمریکا و اتحادیه اروپا نیز ضمن رد این اقدام مسکو تحریم های سیاسی و اقتصادی را ضد روسیه اعمال کرده اند.

مهمترین هدف بایدن از سفر به حوزه بالتیک اطمینان دادن به کشورهای منطقه برای دفاع و حمایت از آنها و پایبندی ناتو به تعهدات خود بوده است. لتونی، استونی، لیتوانی و لهستان هم عضو اتحادیه اروپا و هم عضو ناتو هستند.

معاون رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت، نیروهای زمینی و دریایی آمریکا رزمایش های نظامی گسترده تر و بیشتری را در منطقه بالتیک اجرا خواهند کرد.آمریکا برای متنوع شدن منابع انرژی کشورهای اروپایی همکاری و تلاش خواهد کرد و رزمایش های نظامی بیشتری را در منطقه بالتیک انجام خواهد داد.

کلید واژه ها: روسیه بالتیک اوکراین


نظر شما :