انتخابات پارلمانی در کره شمالی فقط با یک کاندیدا

۱۸ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۳:۳۲ کد : ۱۹۲۹۸۲۱ سرخط اخبار

مقامات در کره شمالی از مردم این کشور خواستند در انتخابات پارلمانی این کشور در روز یکشنبه مشارکت کنند.

به گزاری عصر ایران، در انتخابات پارلمان کره شمالی موسوم به "شورای عالی ملت"، در هر حوزه انتخابیه تنها یک کاندیدا وجود دارد.

خبرگزاری فرانسه نوشت: این انتخابات به مقامات کره شمالی اجازه می دهد آمار افرادی که به خارج از این کشور فرار کرده اند مشخص کنند.

در هر حوزه انتخابیه در انتخابات پارلمانی کره شمالی تنها یک کاندیدا وجود دارد که از سوی حزب حاکم معرفی می شود.

این انتخابات در 687 حوزه انتخابیه برگزار می شود و شرکت کنندگان در انتخابات، در برگه رای یکی از دو گزینه آری یا خیر را پُر می کنند.

در انتخابات پارلمانی قبلی در کره شمالی در سال 2009 میلادی، نسبت شرکت در انتخابات، 99.98 درصد از کل افراد واجد شرایط رای دادن بود. در انتخابات 2009 همه کاندیداهای معرفی شده انتخاب شدند.

انتخابات امروز یکشنبه نخستین انتخابات پارلمانی از زمان آغاز حکمرانی کیم جونگ اون رهبر فعلی کره شمالی پس از مرگ پدرش کیم جونگ ایل در دسامبر 2011 است.

کیم جونگ اون رهبر فعلی کره شمالی هم به مانند پدرش، خود شخصا از یکی از حوزه های انتخابیه (حوزه کوهستان بیکو) کاندیدا شده است.

کوهستان بیکو در شمال کره شمالی و در نزدیکی مرزهای چین قرار دارد و منطقه مقدسی برای مردم کره شمالی به شمار می رود زیرا "کیم ایل سونگ" رهبر وقت کره شمالی و پدربزرگ رهبر فعلی در آن پایگاهی برای استقرار جنگجویان علیه استعمارگران ژاپنی ایجاد کرده بود.

براساس اعلام رسمی مقامات کره شمالی کیم جونگ ایل رهبر سابق این کشور و پدر رهبر فعلی نیز در این منطقه متولد شده است.

انتخابات پارلمانی کره شمالی هر 5 سال یک بار برگزار می شود. پارلمان معمولا هر سال، دو جلسه یک روزه برگزار می کند. در این جلسه بودجه سالیانه به رای گذاشته می شود و تصمیمات حزب حاکم نیز به تصویب می رسد.

آخرین جلسه پارلمان مربوط به آوریل 2013 است که در آن تایید وضعیت کره شمالی به عنوان یک قدرت نظامی هسته ای به تصویب رسید.

در این انتخابات و با نگاهی به فهرست کاندیداها می توان به جایگاه و وضعیت مقامات پی برد که آیا همچنان حکومت از آنها راضی هست یا نه.

رای گیری انتخابات پارلمانی همچنین به عنوان وسیله ای برای آمارگیری از ساکنان کره شمالی استفاده می شود. مسؤولان برگزاری انتخابات از همه خانه ها بازدید می کنند تا از وضعیت حضور یا غیاب رای دهندگان ثبت نام کننده مطمئن شوند.

به گفته شماری از پناهندگان کره شمالی در کره جنوبی، این انتخابات می تواند فرار یک شهروند کره شمالی به چین یا کره جنوبی را نشان بدهد. البته اقوام و نزدیکان افراد غایب معمولا می توانند با گفتن اینکه آنها در حوزه های انتخابیه دیگری حضور دارند یا رشوه دادن به مسؤولان برگزاری انتخابات این مسئله را به شکلی پایان دهند.

کلید واژه ها: کره شمالی


نظر شما :