لشکرکشی ارتش روسیه به "کریمه"

۱۲ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۵:۱۰ کد : ۱۹۲۹۵۰۹ سرخط اخبار

نیروهای ارتش روسیه بدون شلیک حتی یک گلوله وارد شبه جزیره خودمختار کریمه شدند و در حال پیشروی به سوی پایتخت کریمه هستند.

به گزارش سرویس بین الملل فرارو، رسانه های محلی اعلام کردند، صدها مرد مسلح، یک پایگاه نیروهای پیاده نظام ارتش اوکراین در شبه جزیره کریمه را محاصره کرده اند و مانع خروج نیروهای اوکراینی از این پایگاه می شوند.
 


در همین حال دولت موقت اوکراین یکشنبه، تمامی نیروهای ذخیره ارتش این کشور به خدمت فرا خواند. این فراخوان به بسیج نیرو در پی موافقت پارلمان روسیه برای اعزام نیروهای ارتش این کشور به شبه جزیره کریمه صادر شده است. 
 


روس تبارهای شهر "سمفروپول" در شبه جزیره کریمه با شعار "روسیه، روسیه" خواستار ورود گارد ویژه ضربتی روسیه به خاک اوکراین و اشغال "سیمفروپول" و "سواستوپول" هستند. در همین حال عصر امروز نیروهای روسیه چند پایگاه نظامی اوکراین در شبه جزیره کریمه را تصرف کردند.


در شهر "خارکف" در شمال شرقی اوکراین، یک طرفدار دولت جدید اوکراین مورد ضرب و شتم روس تبارهای طرفدار مسکو قرار گرفته است. جدال بین نیروی های روس تبار و طرفداران دولت جدید اوکراین بحران تازه ای را در این منطقه به وجود آورده است.

خبرگزاری رویترز نیز از رویای مردم کریمه برای پیوستن به کشور مادری شان، روسیه خبر می دهد. به نقل از این خبرگزاری، مردانی در لباس رزم، در حالی که پرچم های روسیه را در دست داشتند خیابان های منتهی به سواستوپول، پایتخت کریمه را تحت کنترل خود درآوردند.

کریمه در حاشیه دریای سیاه از اهمیتی استراتژیک برخوردار است. روسیه دارای یک پایگاه نظامی در این شبه جزیره است. خبرگزاری فرانسه با انتشار تصاویری از ورود کشتی های روسی حامل نظامیان به این شبه جزیره خبر داد. تصاویر خبرگزاری رویترز و خبرگزاری فرانسه از اشغال کریمه را می بینیم:
































کلید واژه ها: کریمه روسیه اوکراین شبه جزیره


( ۱ )

نظر شما :