طرح اتهامات جدید وزیر خارجه بحرین به حزب‌الله

۰۸ دی ۱۳۹۲ | ۱۹:۳۹ کد : ۱۹۲۶۷۰۴ سرخط اخبار

خالد بن احمد آل خلیفه بار دیگر با تکرار اتهامات خود علیه حزب الله لبنان، این حزب را هدف سخنان شدیداللحن خود قرار داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری صوت المنامه، بعد از این که حزب الله بازداشت شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت معارض الوفاق را محکوم کرد،خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین با مطرح کردن برخی اتهامات این حزب را مورد حمله قرار داد.

خالد بن احمد آل خلیفه در صفحه شخصی خود در توئیتر گفت: «حزب الله تروریست است و اجرای قانون را «درماندگی سیاسی» می داند.»

در حالی که فعالان بحرینی می گویند نظام این کشور تظاهرات مردم را با گلوله و گاز اشک آور سرکوب می کند و 140 نفر در این سرکوب ها به شهادت رسیده اند، وزیر خارجه بحرین در پاسخ به بیانیه حزب الله مدعی شد: «این کلام از کسانی که خود را بالاتر از قانون می دانند و افراد بیگناه را در روز روشن ترور می کند، بعید نیست.»

حزب الله با صدور بیانیه ای ضمن محکومیت بازداشت دبیر کل جمعیت الوفاق این بازداشت را دلیلی بر «درماندگی سیاسی» نظام بحرین دانسته بود.

حزب الله بازداشت سلمان را اقدامی سرکوب گرانه توصیف کرد و از مردم بحرین و فعالان این کشور خواست تا جنبشی گسترده تر برای همبستگی با شیخ علی سلمان به راه بیندازد.

حزب الله تنها طرفی نبود که این بازداشت را محکوم کرده است بلکه گروه های معارض بحرین در بیانیه ای اعلام کردند که این دستگیری حلقه ای از تلاش های نظام بحرین برای سرکوب جنبش انقلابی مردم این کشور است.

همچنین تعداد کثیری از مردم بحرین در اعتراض به بازداشت سلمان روبروی منزل وی تجمع کرده بودند.

کلید واژه ها: بحرین


نظر شما :